Fa uns quants mesos, a la primavera, vaig visitar Puig-Reig. No hi havia estat mai :-)
És un poblet petit, d'uns 4.000 habitants i ubicat a la comarca del Berguedà. Té coses interessants a veure, però el que em va agradar més és una visita que vam fer a una còlonia tèxtil, la Colònia Vidal. Es tractava d'una visita teatrelitzada i vam riure molt perquè ho feien súper bé (va durar més de tres hores i ens van ensenyar cada racó!).
La visita la fan un home i una dona (un tal JEPET i una tal REMEI) que figura que són un matrimoni que viu i treballa allà i que nosaltres som la família que arriba nova i ensenyen totes les instal·lacions, com funciona la fàbrica, com són les cases, com es compren els queviures i com es renta la roba o et dutxes... :-)
Algunes anotacions sobre la colònia:
Us poso algunes fotos:
Algunes anotacions sobre la colònia:
- Tots els carrers tenien nom de sant
- Era la 17a colònia del poble, però també la més moderna i amb els millors serveis i condicions
- El mínim familiar per anar-hi a viure eren 3 persones (si ereu dos, no podíeu). Vaja, que calia tenir fills per optimitzar la mà d'obra.
- Pagaven EN DINERS (no vals). Primera colònia amb Caixa d'Estalvis
Us poso algunes fotos:
un carrer de la colònia
la cuina d'un dels pisets
el lloc on anaven a rentar la roba i a explicar-se xafarderies :-)
**LA BIBLIOTECA**
La biblioteca comptava amb uns 2.700 llibres tècnics. Normalment els nens feien classe dels 5 fins als 10 anys i després, si veien que valies la pena, passaves a la "segona ronda", que incloïa també passar dues hores a la biblioteca.
Si no valies: a la fàbrica. Però els nens que teníen "aptituts" se'ls intentava formar perquè fossin els futurs caps de la fàbrica i així tot queda a casa (se'ls empenyia cap a estudis d'enginyeria).
L'escola
La fàbrica. Feia molt soroll i era perillós si no estaves atenta
Això de la visita va ser dissabte. Ens vam quedar a dormir allà, per la qual cosa diumenge vam seguir veient cosetes. O sigui, més colònies i cases de senyors. Com aquesta, per fora, que crec que formava part de la Colònia Pons:
O la Colònia de Cal Marçal, on hi feien una festa, la VIEER-FEST i podies probar cerveses artesanes de la terra i tapetes dels locals de la zona. Aquí la vista general (havies de baixar per un caminet)
Per últim, només voldria destacar que... recordeu quan es va posar molt de moda el poble de SANT ESTEVE DE LES ROURES? a Polònia en van fer un gag i resulta que van triar Puig-Reig per donar-li ubicació. Doncs bé, calia una foto de rigor, hehe. (Lo de dalt és la captura del Polònia).
Pd. Està clar que aquest poble del Berguedà és Sant Esteve de les Roures... mireu, sinó, aquest primer pla del pati d'una escola.... TENEN CASSOLES I CULLERES DE FUSTA PER PRACTICAR LES CASSOLADES :)! jijijiji
4 comentaris:
M'encanta Sant Esteve de les Roures i la quantitat d'activitat que hi tenen
jajaja si!! a mi també!!
Fas unes visites molt curioses i divertides!
la recomano moltíssim, aquesta!!!
Publica un comentari a l'entrada