L’altre dia vaig assistir a aquest curs al COBDC ^_^ Va
estar molt bé.
La professora va ser Andrea García, especialista en cultura
digital i que fa
cursos al Cibernàrium (entre d’altres)
El curs va ser molt complet.
Miraré de resumir-lo una mica!
Gamificació és quan apliquem
tècniques i dinàmiques de joc en coses que no són jocs. Per exemple, quan la
Mary Poppins cantava i jugava perquè els nens ordenessin l’habitació.
La cosa és que amb la irrupció
d’Internet (ara fa ja anys) el món s’ha tornat menys seriós. Les empreses i
institucions saben que han de ser una mica informals i sobretot molt originals
per poder captar l’atenció de l’usuari/client, i que a vegades les millors
idees són súper econòmiques. Si un anunci és creatiu, aconseguirem que la gent
ho comparteixi a les seves xarxes socials i que per tant arribi a més gent ;-)
Aquí alguns exemples d’anuncis:
Per exemple, sabíeu que el
catàleg d’IKEA té continguts amagats? Tenir un smartphone a la butxaca és la
porta a milers de continguts, i els creadors d’aquests continguts ho saben J.
Vaig flipar molt amb
aquest traductor en línia... O_O!
Bé doncs el cas és que es veu
que s’ha demostrat que el que s’utilitza més en els mòbils són els jocs (Angry
Birds i Apalabrados són només dos exemples. I qui no recorda la serpiente? ^_^)
I les xarxes socials, que
també són un vici. Durant una bona estona vam estar veient exemples de
concursos i campanyes que han utilitzat les xarxes socials. Un dels més
sorprenents és un que va fer Burger King que a canvi d’esborrar deu amics et
regalaven una hamburguesa (Burger king whopper sacrifice). O un que no recordo
l’empresa, però era com una ruleta russa i si perdies et quedaves sense compte
de Facebook... (inclús amb una frase final de “Share your last words”). La gent
està fatal!
* Vídeo recomanat: Gaming can make a better world (Jane McGonigal, conferència TED)
* També vaig tenir un moment remember quan la noia va mostrar aquest joc:
Anda que no havia jugat!
Durant unes setmanes potser va ser el joc més jugat a la Facultat, jaja. Era un
vici. Recordo que en aquella època vaig fer un curs virtual per aconseguir
crèdits de lliure elecció (IL3-UB) sobre Second Life... i una de les pràctiques
era parlar d’un joc i vaig fer aquest, jaja. Podeu jugar-hi, encara està en línia, és
una mica estressant: una crítica al sistema. Tens que alimentar vaques, fer
hamburgueses, explotar als treballadors i que les ventes no parin de
créixer....
Altres temes...
Tema web mòbil i codis QR: Aquí teniu una web que permet veure com
es veu la vostra web en un mòbil. La web es complementa amb informació diversa
i estudis que demostren la importància d’estar presents (i bé) en els
dispositius mòbils.
I sobre els QR, doncs alerta
perquè ja s’estan quedant obseolets... (qui no corre, vola). Ens va mostrar
exemples interessants, com posar un QR al collar d’un gos per si se’ns perd. I
un programa: QRHACKER per
personalitzar-los (colors, imatges de fons, imatges al mig...)
Bé, em passaria línies i línies parlant d’exemples (curs
molt complet) però més val que vagi alleugerint sinó es farà etern...!
Ens va ensenyar una web SÚPER XULA que es diu The fun theory. Aquesta web recull
vídeos amb exemples de com la gamificació pot fer les ciutats més divertides
(papereres amb sons, escales piano... està molt bé.
També va parlar d’un curs que fan en plataforma d’aquestes
MOOC (cursos en línia i massius). La Universitat de Pensilvania té un sobre
gamificació que es veu que és dels més bons que s’estan oferint actualment.
Segona edició acabada i suposo que en un futur en faran més.
Propiament per fer “gamificació” cal:
> Elements del joc: punts, avatars, nivells,
recompenses... pensar tot el context abans de començar res. És perillós quedar-se
a la fase primera (molts s’hi queden). No es tracta només de donar premis, cal
implicació. T’ha d’animar, ha de ser atractiu...i ni molt fàcil ni molt
difícil.
> Tècniques del disseny
del joc: com començar? Quin és el nostre objectiu? Ser coneguts, conèixer
gustos o dades...? Hem de pensar com un dissenyador de videojocs. Lo que agrada
no és només el premi, sinó poder competir, solucionar coses, treballar en
equips, col·leccionar...
En fi, no m’enrollo més que prou extens m’ha quedat.
Recomano molt el curs i tot el que té a veure amb la gamificació. ;-) (pd.
També va parlar de FOURSQUARE, però com que ja en
vaig parlar fa temps al blog, doncs no em repetiré!)
1 comentari:
Molt interessat el curset! ;)
Publica un comentari a l'entrada