16 de gener 2013

Downtown (Noël Lang, Rodrigo García)

Més còmics. Avui, DOWNTOWN

És un còmic que em va cridar l'atenció: tots els protegonistes tenen Síndrome de Down. I està fet amb mot d'humor, és molt tendre :-)

El còmic busca d'una manera intel·ligent i ben portada la vinculació amb el lector, que ens adonem que hi són. Són 5 persontges (cap més) i cadascún amb la seva particularitat:



El primer, Benjamín, té tricotolomania, que és quan es dóna per arrancar-se un els cabells (vaya nom més complicat li han posat a la cosa). El segon és en BLO (Pablo), protagonista, que no es desenganxa ni una sola vinyeta del seu disc de la Petula Clark (Downtown). El del mig és en Miguelote, el grandullón que odia fer exercici físic... i les dues nenes (Bibi i Ruth), la primera es la novieta del Blo i la segona és la coqueta de la classe :)

Un de cada 800 naixements és amb aquest síndrome.
Aquest còmic en realitat ha sorgit com molts altres: a través d'un webcòmic. Feien tires setmanals i després en van fer un llibre. Trobo que és molt bona idea aquest sistema, perquè pots preveure una mica l'èxit de l'obra. Amb Let's Pacheco, per exemple, és el mateix.

A més m'agrada la composició de les vinyetes... colors plans, contorn negre i fons blanc. M'encanta moltíssim :D Si algun dia faig un còmic, el faré així, d'aquest estil jajaja. Queda molt bé!

En fi, bona lectura. M'ha agradat.



"Lo malo de tener síndrome de Down es que el día que naces, 
tus padres se ponen un poco tristes…, lo bueno es que después 
de ese día no vuelven a estar tristes nunca más"

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ondia Eli! ha de ser una pasada aquest conte, ja les primeras vinyetes amb l'escrit que hi ha, fan que se'l pugui veure sensible, emocionant i no diguem el dibuixos molt caracteritzats, oi?.
Guai!!! Miquel i Conxi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails