08 de març 2012

Còmics i biblioteques [3]: Habibi

Habibi és obra de Craig Thompson, un geni que he trigar en trobar. És el mateix autor de Blankets (que ja us en vaig parlar) i no sé que dir.... aquest llibre és una altra petita maravella. Potser el contingut de Blankets em va agradar més (m'hi sentia en certa manera, només en certa manera, més propera). 

Habibi va més enllà. És una història que va trigar 7 anys en completar i realment és veu... completa. Sí, molt completa. Documentada... i llarga! supera les 600 i pico pàgines de Blankets! :-) Habibi s'ambienta al desert, al món àrab, sultà, harem, prostitució, esclavatge, religió, més religió, amor, violació, supervivència... vaig dient les paraules que se'm van passant pel cap a mesura que penso en l'obra.

I surt una biblioteca. És clar! per això està a la meva secció de còmics i biblioteques :-)

1) La protagonista, una de "les dones" del sultà (no és dona, és una de les prostitutes que té per allà per escollir) necessita la biblioteca...

Muntanyes de llibres, una porta ben maca...
I el bibliotecari, BO, la deixa entrar

Que el bibliotecari sigui bona persona i deixi entrar a la noia fa enfadar als de més amunt... UNA DONA SOLA A LA BIBLIOTECA? i la següent vinyeta fa una mica de mal a l'ànima....

Per cert, feliç dia de la dona (ara hi he pensat, que justament és avui!). Per un món ple de coneixements il·limitats sense censura!!!
 
En fi. M'agrada, aquest autor. No només fa obres magnífiques (poques, però bones!) sinó que a més fa sortir biblioteques a les seves obres... :) i sinó, només cal veure aquest fantàstic dibuix de Blankets....!

 
Entrades relacionades

1 comentari:

Anònim ha dit...

Eli! si entres en el nostre blog, veuràs el p.ll. que fan a la biblio de Cambrils, us heu d'animar i copiar l'idea. Salutacions. Miquel i Conxi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails