26 de febrer 2012

Domingo de cine: Polisse / No reservations

Aquesta setmana he vist dues pel·lícules. Començaré per la que més m'ha impactat, POLISSE.


Polisse és una peli francesa que s'ha estrenat aquesta setmana (de fet jo vaig aconseguir entrades per la preestrena, i vaig anar-hi dijous ^_^).
És una peli xunga, força dura. L'argument gira al voltant de la vida dels que treballen a la Unitat de Protecció de Menors, fent ressó dels diferents casos que es troben. En concret és la unitat que es centra en temes de abús sexual.
La peli són un munt de petites històries, sempre prenent de referència la vida dels propis policies, molt sovint no reconeguts ni per les seves pròpies famílies (la difícil compaginació treball i feina i el grau d'implicació [sobretot emocional] que suposen alguns casos, per no dir quasi tots). 
Així, veiem nenes a les quals "els seus pares els estimen massa", entrenadors que van més enllà, menors obligats a prostutuir-se, noies incoscients que fan de tot per aconsguir qualsevol parida, nens que són abandonats per manca de recursos... tot un ampli repetori que et fa patir al llarg de les dues hores que dura la pel·lícula.
On jo treballo vam fer fa poc una conferència sobre aquest tema, sobre abús sexual infantil.. 1 de cada 5 infants pateix abusos. És una barbaritat... (per cert, el vídeo de la conferència està penjat al portal web de la biblio).
La peli estava nominada a molts César (oscars francesos) però al final quasi tot s'ho ha endut The Artist (li tinc mania, em nego a veure-la, hum!).


L'altre pel·lícula que he vist ga estat "No reservations" (Sense reserves).

La feien a TV3 ahir i m'hi vaig enganxar.
La pel·lícula és previsible des del primer quart d'hora, però és distreta i és maca.
Va d'una dona súper xef que té la vida dedicada a la cuina, fins que s'ha de fer càrrec de la seva neboda de 10 anys, a la qual quasi no ha vist en sa vida. Això farà trontollar la seva vida personal i professional.... i a part que entra un nou cuiner a la cuina.... i el cuiner es fa súper amic de la nena... i vamos, que té un final feliç, és clar, peli de dissabte tarda.
La peli és de l'any 2007 i està protagonitzada per la Catherine Zeta-Jones. No sé si la van estrenar al cine... no ho recordo, per mi és com si fos nova, mai n'havia sentit a parlar! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails