13 d’abril 2011

Paracuellos [Carlos Giménez]

Avui, còmic.

Vaig descobrir aquest còmic per via del bloc d'en Toni (Cementiri de pneumàtics)... o sigui que vaig anar a la biblioteca més propera i me'ls vaig emportar. Ho dic en plural perquè ell al blog parla d'una sola obra unificada, mentre que jo m'he agafat els còmics "sueltos". En total són 6 crec, tot i que jo només he agafat els 3 primers.


És una obra trista però amb cert sentit de l'humor (agridolç). He optat per no llegir els tres següents perquè amb els tres primers ja em puc fer a la idea.

El còmic és un testimoni de tots aquells que, acabada la guerra, van anar a parar als "Hogares de Auxilio Social" (en aquest cas, Paracuellos del Jarama), uns llocs terribles on els nens quasi es morien de gana i de set, a part de rebre molta doctrina cristiana i moltes hòsties (de les que fan mal, s'entèn).

(de fet és un còmic autobiogràfic)

I també és cert que, tot i que és bo, el dibuix m'agobiava mentre ho llegia. Jo sóc molt simple quan llegeixo còmics: per molt que una història m'agradi, si el dibuix no m'atrau ja podem plegar. I vinyetes plenes de nens orelluts i desdentats que semblen tots bessons, no m'agrada...! però el tio la veritat és que s'ho curra.

Bé, conclusió: val la pena llegir-ne ni que sigui un per veure com era tot allò.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Este lugar 'Paracuellos del Jarama', va unido tristemente a las acciones represivas que protagonizo la República en Madrid, siendo su máximo responsable Santiago Carrillo.

http://es.wikipedia.org/wiki/Matanzas_de_Paracuellos

Desgraciadamente, en la desgraciada guerra española, fuerón culpables de asesinatos tantos unos como otros.

Ataraxia.

Moroboshi ha dit...

Gràcies novament per la referència, i sí, jo vaig llegir el volum Todo Paracuellos, però originalment van ser sis àlbums. Com que no és una història tancada pots passar sense llegir-te els tres últims, però és una llàstima que sigui perquè el dibuix no t'agrada.

T'entenc, però jo quan un còmic m'agrada el que més admiro és el guionista, independentment del dibuixant. M'alegro que almenys no hagis tingut la sensació de perdre el temps. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails