11 de març 2011

Pa Negre (sí, en parlo de nou)

Torno a parlar de Pa negre. És que em vaig oblidar de comentar una cosa.

De fet m'agrada posar al blog les coses que vaig fent (és com escriure unes memòries, però sense ser memòries antigues ni haver d'esperar a la jubilació per escriure-ho!)

Doncs bé, torno a Pa negre perquè fa uns dies (o unes setmanes, ja) vaig tenir la oportunitat d'anar a una taula rodona sobre la pel·lícula.

La van organitzar els Guionistes Associats de Catalunya amb l'Acadèmia de Cinema Català, i va venir l'Agustí Villaronga (director de la pel·li). Havia de venir també l'Emili Teixidor, [escriptor de la novel·la] però estava malalt.

(la foto no és meva, l'he tret del GAC-SiGC)

L'acte va estar molt bé. Van parlar del com la pel·lícula havia pogut arribar a agradar a tanta gent i de tota la feina de guió i adaptació del llibre. Com que l'acte era així professional, al torn obert de preguntes al finalitzar es van dir coses súper interessants i segurament que a mi, com a persona no relacionada directament amb el món del cinema "des de dins", no se m'haguessin ocurregut mai!.

L'únic punt en contra, per mi, va ser alguns comentaris del Joel Joan (és el president de l'Acadèmia de Cinema Català). Sempre l'he trobat força prepotent com a persona i allà veient-lo, encara el vaig trobar més. Ho dic més que res per alguns comentaris fets cap a Villaronga, opinant que ser guionista és una professió i com a tal s'ha de tenir formació. El director va sortir del pas molt bé, dient que clar, que la seva escola ha estat el seu dia a dia, ja que ell fa molts anys que està en el món del cinema.

Bé, no sé. No conec al Joel Joan personalment i tampoc m'agrada massa emetre judicis sense conèixer bé allo que critico... però és la meva opinió... si algun dia canvia, us ho faré saber!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails