09 de març 2011

El Monestir de Sant Pere de Rodes

Dissabte vaig anar a l'Empordà (és una cosa que no faig casi mai, i això que sóc nascuda entre Blanes i Cadaquès :D). El nostre objectiu era Sant Pere de Rodes.


La nit abans teníem els nostres dubtes.. plovia molt! però, per art de màgia (o, efecte chanchito vitalici) dissabte va fer un dia esplèndid ^_^! O sigui que vam posar rumb cap allà (i ens vam perdre XD) (però bé, vam fer un bonic esmorzar a Palamós).

El monestir està dalt d'una muntanya i té unes vistes impresionants (muntanya de Verdera, 520 metres sobre el nivell del mar). La seva història, com totes les dels diferents llocs històrics, és molt completa i plena de coses... o sigui que la podeu llegir a la Viquièdia (és que per fer copiar i enganxar no val massa la pena, no?).


La veritat és que està força restaurat i a tot arreu veiem pedaços. Tot i així, el conjunt impresiona, és fantàstic. 

Aquí tenim una imatge del claustre superior i inferior. Bé, un parell d'imatges (els claustres em molen molt):


En aquesta última, si us hi fixeu a l'esquerra veureu com un arc. A saber com estaven muntades les coses abans i a saber quantes coses s'hi han fet... perquè de coses extranyes i poc encaixades n'hi havia forces (segur que pels restauradors ha estat un mal de cap, jeje).
.
I aquí, per últim, jo i les muntanyes de l'Empordà :)
(estic mirant cap al mar) (ara que veig, no he posat cap foto de les vistes impresionants al mar ni de la vista sencera del conjunt arquitectònic... mmm... bueno, a Google surt). :D


Res més per avui. Si podeu: aneu-hi!
.

2 comentaris:

Neus Ferrer ha dit...

Molt maco!!!! L'altre dia el nostre professor d'historia ens va regalar un llibre a cadascu de l'Emporda escrit per ell. Està molt bé perquè el va fer de manera clara i entenedora pensar per adolescents. jeje hi ha llocs molt macos...

El fet d'aquest regal va ser perquè dema es fa una excursio a la uni amb ell i un mestre retirat que va estar a l'exili i com que va ser alla i te una historia doncs van a fer la ruta de l'exili i visitaran un munt de llocs.. (a tu t'encantaria) jo no hi anire ja que son moltissimes hores i segur que caminarant i tot i que se que que no es excusa i que al final quan vegi fotos i quan m'expliquin coses els que hi van me'n arrepentire doncs no anire´....

Jo quan acabi la carrera fare excursions .. volem anar algun lloc per passar un cap de setmana visitant llocs amagats de catalunya i passant la nit en un d'aquells hotels rurals que tan m'agraden.... :)

algun dia farem una excursio juntes????? em calçaré unes bones bambes i caminaré el que calgui!!!! ens en podriem emportar el gps i busacr algun catxe que ja fa massa temps que ho tinc abandonat....

Jordi Domènech Montané ha dit...

No vau pujar a Sant Salvador? És el castell en runes que hi ha més amunt, i des d'allà tens un 360 de tot l'Empordà, la plana, el Cap de Creus, l'Albera... collonut!

(Al monestir no hi vam entrar, que s'havia de pagar, eh, és gravíssim!)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails