09 de febrer 2011

BOBCATSSS 2011. La crònica (1/5): l'arribada

Després d'uns quants dies d'estrès, toca centrar-se i fer una mica de resum de "lo vivido" la setmana passada. Destacar que Szombathely és, literalment, el quinto pino... però, que importa? el món és bonic! i a cada poble hi ha coses...

(tot i que aquí ens va costar trobar-les)
Vam marxar diumenge (30/01). La ruta era arribar a Szombathely (a partir d'ara, SZ) passant per Viena. A l'avió que ens duia a la capital austríaca ens van donar un "aperitivo" a base de patates i salsitxetes (mmm ^^).
Viena em va donar una mala impressió al principi: feia fred i, des del bus aeroport-estació de tren, només vam veure carrers foscos i freds. Sort que al cap de tres dies em vaig haver d'empassar els meus propis pensaments!!
Arribar a SZ va ser doble fred. Però bueno (i la feina va ser nostra per trobar un lloc obert i menjar algo....!). L'hotel guai: Il Gallo Nero (parlaven italià i tot!).
I l'endemà va començar el BOBCATSSS. Com que era a les 11, vam aprofitar per visitar abans un observatori astronòmic (gràcies a l'interès de la Grelda i els seus contactes).
Ens van atendre SÚPER BÉ (com a tot arreu!!) i ens ho van ensenyar tot. Primer ens van explicar una mica la feina que fan allà, i després ens van fer una ruta. Tenen fins i tot un museu al pis de sota :)
 (llibres súper importants)
(llit on dormen estudiants investigadors)
(TENEN ESTRELLETES!!!)
 (el museu ple de cosetes curioses)

(el gran telescopi) (tb tenien un més petit)
Després, pitant al BOBCATSSS.
La conferència inaugural va ser una mica rollu en alguns aspectes, i no tan rollu en alguns altres. A destacar: va venir un grup folklòric a ballar... i semblaven passar-s'ho molt bé! (quan el BOBCATSSS sigui a Barcelona, al 2014, no sé si la gent pensarà el mateix dels balladors de sardanes...)
El dinar dels tres dies ens venia inclòs (menjador universitari a 10 min del lloc), però aquell primer dia vam haver de dinar més a prop perquè erem les primeres a exposar depsrés de dinar.
El lloc escollit va ser un restaurant molt mono i bo. Jo vaig triar una cosa que em va encantar (una mena de pollastre amb arròs i crema de formatge):
 (boníssim de veritat)
I bé... la presentació va anar prou bé!!! Vam fer uns punts de llibre per repartir entre els assitents interessats :)

(vamos señoras, que nos los quitan de las manos!)
Vam conèixer altres joves bibliotecaris i tal. A la nit ens esperava la Welcome party, però mentres no arribava l'hora, van anar a visitar la Biblioteca Dániel Berzsenyi (una conty library). Era una visita programada per l'endemà... però com que no podíem assitir-hi, la vam fer per lliure... i oye, ens van atendre genial i de manera molt molt molt personalitzada.

Com que de la biblioteca vull dir moltes coses, tallaré el capítol 1 aquí i ja seguiré un altre estona.
:-)

Grelda ha dit...

Observatorio astrofísico Gothard!!!! Me alegra que te haya gustado!!!!