31 de gener 2011

El misteri de l'aranya

Fa uns quants anys, vaig anar d'excursió al CosmoCaixa. Jo feia de monitora i tenia uns quants nens al meu càrrec (bé, erem uns quants monitors, clar, mantenint la ràtio i de sobres). I bé, el cas és que vam posar-los tots a esmorzar en un pati............. i de cop, un nen:

- Eli! hem trobat una aranya molt extranya!

Jo m'hi acosto i em trobo això:




 Us poso el zoom perque la veieu bé!

A mi sempre m'havien dit que els animals amb colors intensos (com GROC i NEGRE) eren perillosos. Clar, la meva primera reacció va ser dir: "nens, nenes, allunyeu-vos d'aquest bitxo!"

Vaig pensar que s'hauria escapat d'alguna gàbia / terrari... jejeje.
Temps després vaig posar la foto al meu Flickr i taxan! un parell o tres d'anys després, s'ha resolt el misteri: es tracta d'una femella de Argiope bruennichi, i no és perillosa (per als humans). :-)

De pas us poso una fotografia més d'un altre bitxo trobat, LLIUREMENT PASSEJANT, pel CosmoCaixa:


UN INSECTE-PAL!
(S'ha de dir que aquest els hi va fer molta més gràcia als nens i nenes!)
(i als monitors/es)
.

1 comentari:

Lleonard Pler ha dit...

Em moro! És gegant.

Quina gràcia que hagis descobert la "raça" gràcies a Flickr!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails