21 de gener 2011

DHUBdoc: la inauguració!

Ahir van inaugurar el centre de documentació de Disseny Hub Barcelona i m'hi vaig deixar caure (en realitat jo volia "patatetes", però no va haver-hi sort jejeje)


La inauguració va anar acompanyada d'una taula rodona (Miquel Térmens / Anuska Menéndez Prieto / Abel Benito / Jordi Serchs / Albert Sierra Reguera) i de diverses intervencions en "fila zero" (Josep M. Tremoleda / Roberta Bosco / Josep Maria Lladó / Ramon Pruneda / Jordi Andreu / Ciro Llueca / Mercè Muntada / Robert López Galera).
O sigui, molta gent! i com que eren de diferents sectors, es van generar opinions de tota mena. Jo em quedo amb la frase del Jordi Andreu: no és el mateix guardar que arxivar.
.
Ah, que no ho he dit: la taula rodona portava per títol: MEMÒRIA IMPOSIBLE? ARXIVAR DISSENY EN L'ERA DIGITAL.


Anècdota: la taula rodona era a les 18h i com que sortia de DIXIT a les 6 i pico, vaig arribar un pelín tard (carrer Montcada). Al arribar em van informar que la sala ja estava plena però que havien habilitat una pantalla abaix.
Em sento a mirar la pantalleta i, mentre enfocàven al Ciro, a darrera vaig veure a tres companys de la Facultat.. i per fer la conya, li envio un sms a un d'ells. La reacció em va fer gràcia, perquè el noi va veure l'sms i li va dir a les dos del costat (que ves a saber si es pensaven que estaven sortint per la tele jejejej) i van posar-se en plan somrient. Visca la comunicació 2.0 xDDD

Bé, que més, que més... estava ple de gent! i del nostre sector, tb! Jo anava allà en plan "no trobaré a ningú", però que va! mola, mola. 

I el centre, molt xulo! Té un sofà molt "de disseny":


Parteix d'un fons amb 9000 documents i una cosa guai: apliquen tecnologia RFID (bé, ho explico, perquè jo tampoc tenia ni idea, vale??) doncs RFID vol dir "Radio Frequency Identification", lo qual vol dir que es poden identificar, inventariar i controlar per radiofreqüències els documents de la biblio. Ale!
I són pioners en el tema. Però, sabeu?? Sabeu quina serà la primera biblioteca pública amb radiofreqüències d'aquestes? Atenció a la notícia:


Exacte! Lloret tindrà la primera biblioteca catalana amb el sistema aquest.

Bé, i ja està. Fins aquí la explicació. Només vull afegir que els carnets també tenen radiofreqüències d'aquestes i jo ja m'he fet el meu carnet DHUBdoc. Faltaria més! Quedarà molt maco en la meva col·lecció de carnets bibliotecaris (mi tesoro)(tot i que no en tinc gaires).

AH! QUEIXA, QUEIXA!!! AL DHUB NO TENEN PUNTS DE LLIBRE!!! Ja he informat als responsables.... jejejej :-) Tranquils, col·leccionadors de punts de llibre: jo vetllaré pels vostres interessos! ni una sola biblioteca sense punt de llibre! Campanya! jajajaja

No marxo encara! vull dir també que amb la presentació també han fet un document ben mono anomenat: "Breve guía de archivo para diseñadores: diez consejos para ayudar a los diseñadores a evitar el desastre en el mantenimiento de un archivo" i m'agrada el punt 6: ELIMINA A TUS ENEMIGOS (cinta adhesiva, encuadernadores metálicos, cintas de goma, clips, grapas, post-it, .... tot, vaja).
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails