14 de juny 2010

Els Pets - Fràgil [2010]

Fa dies que volia fer-ho, però entre una cosa i l'altre me'n vaig oblidar.
.
Hi ha pocs grups de música (potser tres... o cinc) dels quals m'escolti els seus cd's sencers. Que hi farem, sóc una persona de singles!
Bé, el cas és que ELS PETS n'és un. Els segueixo bastant (un cop ja en vaig parlar, al blog)
Ara fa poc van treure un nou cd: FRÀGIL. Aquest és el llistat de cançons:
.
.
01- Tres
02- Al seient del costat
03- Per veure't a tu
04- Draps de cuina
05- Sense glaçons
06- Jo i ningú
07- Sembla estrany
08- El poble sota el barret de fum
09- Les coses com són
10- Un cop de cotxe
11- Millor
12- El que val la pena de veritat
.
Algunes són MOLT BONES, i altres... doncs (per mi) no tant.
Aquestes són les que m'agraden:
.
TRES --> és ben curiosa, aquesta cançó. Per la lletra, dic. Parla d'una parella que ha estat sempre junta ("abans que en fes trenta-tres, portava més temps amb tu que no pas soltera") i per avorriment, fant un trio. Ella, ell i una altra ella. I al final ell és el que es queda sol! :P
.
PER VEURE'T A TU --> Aquesta al principi no m'agradava massa però ara crec q és la que m'agrada més. M'agrada molt el ritme quan comença amb lo de ... "per veure't a tu suporto un sou de merda". I la lletra també està molt bé! (a mi m'agrada) (de fet, les bones lletres són l'essència dels bons grups!)
.
EL POBLE SOTA EL BARRET DE FUM --> Cançó denúncia.

Una església com la catedral,
pisos de protecció oficial.
L'aire net és una fal·làcia,
processó de morts a la farmàcia.

Quan passeu per l'autopista
que va paral·lela al mar
si és de nit alceu la vista,
veureu un cel roig i clar
i trobareu a prop de la ferum
el poble sota...
sota el barret de fum.
.
UN COP DE COTXE --> Una altra de boníssima, però trista, dura (tot i que si no pares atenció a la lletra no ho sembla, i et deixes emportar per la música). És la història d'un noi ("accelerat i amb un punt boig") i una noia ("melancòlica i serena") i una relació que sembla que va bé. Fins que s'espatlla... [Spoiler final de la cançó: "si no has de ser per mi, no seràs"]
-
I bé.. altres... potser també la de "Sembla estrany" o "Millor"... però ja en segon terme. El top 4 són les que he citat (podria haver fer un tope 5, sí, però no...)
.
Algú s'apunta al concert que faran al juliol al Poble Espanyol?
(ho sento Jordi si llegeixes això: al de Vic no vindré perquè el fan un diumenge i si quatre dies més tard el fan a Barcelona... a mi em va millor ^^''')
.

1 comentari:

Jordi Domènech Montané ha dit...

Ei, surto mencionat al teu blog ;)
No passa res per Vic, el tema es que és festa el dilluns 5 (Sant Miquel dels Sants), per aixó foten el concert en dg.

La millor per a mi es "Un cop de cotxe" pel tomb que fa al final, tot i que, com sempre, els CD dels Pets son enormes sempre...

Al Poble Espanyol hi aniran mons germans crec, que també els vaig convidar a Vic i diuen que no per les mateixes raons que tu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails