03 de maig 2010

Els candaus i els ponts [Girona m'enamora]


Ahir vaig llegir una notícia que em va fer molta gràcia:
.

Els cadenats de l'amor arriben a Girona

.
Em fa molta gràcia, perquè fins fa poc era només una cosa d'italians, i ara s'està extenent per tot el món. La notícia s'acompanyava aquesta foto:
.
.
La moda va sorgir d'un llibre del Federico Moccia: "Ho voglia di te" (de la saga aquesta famosa de la qual ara se n'estrena al cinema "Perdona si te llamo, amor".
.
El que no acabo d'entendre és, perquè si el llibre va sortir al 2006... i si diuen que tot això dels candaus va derivar del llibre... com és que el Ponte Vecchio de Florència ja estava cobert de candaus quan hi vaig anar al 2002?
Jo pensava que era una cosa més antiga. No sé... igual Moccia s'hi va inspirar i ell ho va popularitzar? la veritat és que no tinc la resposta.
Quan vaig tornar a Florència al 2006, també hi havia molts candaus, però no tants.
.
Bé, si sou amants dels romanticismes i Itàlia us queda lluny, sàpigueu que al Pont de la Princesa de Girona (o Pont d'en Gómez) hi podreu deixar la vostra mostra d'amor etern.
.
Una altra cosa curiosa de Girona: el CUL DE LA LLEONA.
.
Fer un petó al cul de la lleona és com anar a Roma i tirar una moneda a la Fontana di Trevi: qui ho fa, torna.
.
.
La lleona en qüestió no és gaire maca, però a sota la columna hi ha unes escales perque la gent arribi a l'altura del seu cul i li faci un petó.
Curiós no? Dit així sóna una mica ecs, però la gent ho fa.
Total, que per lo de la Grip A, l'Ajuntament va retirar les escales temporalment (quantes boques hauran passat per aquest cul).
Però per "Girona temps de flors" tornar a posar les escales.
.
IMPORTANT!
.
Girona temps de flors arriba enguany a la 55a edició, i farà que Girona s'ompli de flors del 8 al 16 de maig.
Si heu estat poc per Girona, us recomano que aprofiteu aquests dies per fer-ho, ...és PRECIÓS :-)
I per mostra, la meva crònica de l'any passat:
http://desdelmeupuntdevista.blogspot.com/2009/05/girona-temps-de-flors-refugi-anti.html, que va incloure, fins i tot, una visita a un refugi anti àeri.
.
.
Aquest any no podré anar-hi... :-(
.

1 comentari:

Neus Ferrer ha dit...

Avui hi han anat els meus pares... jo intentaré anar-hi dimecres que tinc hores lliures... tot i que aixo farà que l'espai de parking sigui més petit i vol dir que em serà mes dificil aparcar... ¬¬

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails