22 d’abril 2010

Quiet [Màrius Serra]

Ahir em vaig acabar de llegir Quiet, de Màrius Serra.
.
La veritat és que mai havia llegit res d'ell, i per iniciar-me, ho he fet amb la que suposo que és la seva obra més dura i més personal.
Quiet (editat per Empúries) ens explica la vida de Llullu, des de que neix fins als 7 anys.
.
En Llullu (Lluís Serra Pablo) és, era, el fill de'n Màrius Serra.
Va nèixer amb diferents problemes que el van convertir per sempre en un nen pluridiscapacitat, (un nen de ètnia llullu) i no només sense poder valer-se per si sol, sinó que completament aliè al món. De fet, ell mateix ho diu: "alienígena des de les cinc setmanes de vida".
.
No és, però, un llibre trist. Per estrany que pugui semblar, hi ha fragments en que fins i tot pots riure. Però no ens enganyem: rera cada paraula o acudit hi ha el patiment d'un pare, de tota una família.
.
La veritat és que el llibre m'ha agradat molt i sap greu perquè a vegades no ens adonem de les coses (qué més dóna una moto mal aparcada, una vorera massa alta?) i intentar fer un món més fàcil per a tothom hauria de ser feina de tots.
.
Malauradament, en Llullu va morir als nou anys l'estiu passat.
.
Us deixo la coberta del llibre, on podem veure'l corrents a través del desig formulat del seu pare i un amic fotògraf. Al final del llibre també hi ha diferents imatges del nen corrents per tal de poder veure'l en moviment si passem les pàgines ràpidament.
.
I sí, l'he tret de DIXIT, i sí, també està dedicat (com "L'últim patriarca"):

.

5 comentaris:

Grelda ha dit...

L'eina "digital" d'aquest llibre té molt mérit!!
La meva anécdota favorita és la del Vaticà!!
En aquest llibre llegir alló que no diu és molt dur, llegir alló que escriu és el que fa riure!! ^_^
"La risa es el trapo que limpia las telarañas del corazón"!!

Eli Ramirez ha dit...

vaig estar A PUNT de rescriure l'escena del Vaticà- Per mi tb és la meva preferid, q bo!! jajajaja

I tens raó. És molt dur llegir allò q no diu....

L'HOME DELS DIJOUS ha dit...

A banda del llibre es va fer també un programa a TV3 en memòria del Llullu, presentat pel mateix Màrius Serra, que va ser molt emotiu. Si tens ocasió, intenta veure'l. Ja sabràs, suposo, on buscar-lo: la documentalista ets tu, recordes?

Eli Ramirez. ha dit...

sí, documentalista en funcions... ;)

Neus Ferrer ha dit...

Abans he estat veient fotos de dixit i he vist que hi va anar .... Si estigués més a prop aniria a moltes de les conferències/xerrades que es fan a dixit.. n'hi ha que m'interessen!!!!!! i pel que dius d'aquest llibre ha d'estar molt bé... ala uni també ens en van parlar fa poc i el tinc apuntat com un dels llibres a llegir.....
Tot i que el divendres me'n vaig comprar 4 ( debolsillo) lo qual no van ser gaire cars.. hauré d'esperar a comprar més llibres ja que primer he de guanyar els calers!!!!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails