14 d’abril 2010

Exposició - Colònies industrials (MHCat)

M'havia oblidat completament de comentar aquesta genial exposició que vaig anar a veure per setmana santa.
Treballo a 2 minuts del Museu d'Història de Catalunya. Bé, que coi 2 minuts. Treballo just al davant. Des de la finestra veig el Museu i tots els nens que hi van de visita i es queden enganxats al nostre vidre.
.
He de dir, abans de res, que l'exposició ja està finalitzada. Va tenir molt bona acollida i va gaudir d'una pròrroga, però ja està. Al cap i a la fi, era una exposició temporal!.
.
No sé si heu anat mai al Museu d'Història de Catalunya. És un museu-10. No pel tema, que m'encanta, sinó per l'espai en sí... és súper dinàmic i recrea un piló de coses. Jo hi havia nat feia temps però ara farà un parell d'anys que hi vaig tornar amb uns quants de classe. I la veritat és que és maco (a més et pots fer fotos... fotos a les trinxeres, fotos al bar, fotos a l'escola franquista... tot es pot tocar! :D)
.
Però parlem de l'exposició en sí.
.
El tema de les colònies industrials m'agrada. No sé, però tot aquest tema del turisme industrial m'atrau (coneixeu XATIC, la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya?). Bé, al cas. La exposició era una visió general del tema, i ocupava un pis sencer del museu!!!
.
.
A més és que em va impresionar molt, sobretot per coses que no sabia, o per veure tantes fotos i llegir-ne tantes coses tot junt. No sé, té una màgia especial.
La exposició era super entretinguda, amb moltes recreacions (tot col·leccions particulars i per tant, no s'hi permetien les fotografies).
Treballaven moltes hores i tota la família, però també teníen els seus moments d'oci, les activitats de la colònia, les festes, les competicions esportives amb altres colònies... vaja, com un poble, però micro.
.
Realment em sap greu no haver-hi anat abans i no haver-ho posat abans al blog, perquè si no heu anat sap greu, era una bona exposició per veure!
.
Tot i així, des de la pàgina web oficial del Museu, us podeu descarregar el dossier de premsa, on hi ha tota la informació de la exposició (els espais, la estructura...). Doneu-li un cop d'ull si teniu una mica de temps! :)
.

1 comentari:

Neus Ferrer ha dit...

M'agradaria tornar anar al Museu De Catalunya. Hi vaig anar fa anys i no recordo gairebé res... Molt bona entrada!!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails