01 de novembre 2009

Restaurant de l'Ateneu

Al número 6 del carrer Canuda s'hi troba un lloc força emblemàtic en qüestions de cultura catalana: l'Ateneu Barcelonès.
.
Es tracta d'una institució privada amb més de cent anys d'història. Les seves parets han vist i escoltat a grans personatges de la nostra història (artistes, intel·lectuals, polítics, pensadors, escriptors...), i diposen de la biblioteca civil i privada més important de Catalunya (oberta 261 dies l'any fins a les 22h, que ja és dir!!!!) a més, s'hi fan moltes activitats (la més coneguda, potser, és l'Escola d'Escriptura).
Alguns dels personatges que han format part de l'Ateneu al llarg de la història són Valentí Almirall, Domènech i Montaner, Eugeni d'Ors, Josep Pla o Pompeu Fabra.
.
Però anem a lo que anàvem: el restaurant.
Al restaurant de l'Ateneu s'hi menja bé. La base és la cuina mediterrània de tota la vida (també tenen menús de degustació) i no és car. El menú migdia ronda els 10 euros, i consta de dos plats i un postre. Cal dir que són força generosos i que no et quedes pas amb gana. Pots elegir entre tres o quatre prossibilitats.
.
Jo de primer vaig demanar uns macarrons (que stàven molt bons i n'hi havíen moltíssims), i de segon una butifarra amb patates. Les patates eren millorables... però la resta, tot molt bé!. La presentació dels plats és maca, i tot en general està molt ben cuidat i detallat. Fins i tot quan et porten pà te'l posen d'una manera elegant!
.
.
Potser l'únic inconvenient que li poso és que hi ha masses taules en un espai que és força petit... perquè llavors és com si quasi participes a les conversacions que mantenen a la taula del costat...(i ells a les teves! xD)
.
.
Valoració final: 7'3

Menjar (varietat): 7/10
Menjar (quantitat): 8/10
Menjar (qualitat): 8/10

Preu: 7/10
Servei (personal): 8/10
Ambient del local: 6/10
.

6 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Ei, jo vaig estar a l'Ateneu prenent alguna cosa al pati interior, gràcies a que un dels que anaven amb mi era soci. Cal ser-ho per gaudir del restaurant, també?

No acabo d'entendre per què li poses un 7 al preu, si el menjar et va agradar i valia 10 euros el menú de migdia, però sí que veig que et demanes les mateixes coses que em demanaria jo si no estigués fent dieta, he he...

Anònim ha dit...

A Paris generalment és així... l'espai és petit i l'aprofiten molt!!

Eli Ramirez. ha dit...

No cal ser soci per nar al restaurant, pot anar qui vulgui. De fet no has d'entrar a l'Ateneu quasi, el restaurant és just abans, a tocar de carrer.

Ara que ho penso, al preu li hauria d'haver posat un 8 (a vegades no sé molt com valorar i comparar)... :P

(i ah, jo és que menjo molt poquet ^^)



París... París... he de nar a París :-)

Anònim ha dit...

"El menú migdia ronda els 10 euros"... podríem ser més precisos? No és igual 8 que 12... Que no pagues tu???

:-)

Però bueno, per tenir una ideia, ja està bé........

Anònim ha dit...

Paris?!?!?... quant?!?!?jeje

Neus Ferrer ha dit...

m,'encanta.,... m'encanta aqustes entrades que fas... conec llocs de barcelona sense necessitat de mourem d ecasa.. m'encanta!!!!! i ja tinc ganes de venir!!!!!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails