19 de novembre 2009

Millenium arriba a les biblioteques

I no, no parlo del Larsson!
.
La xarxa de biblioteques de la Diputació de Barcelona ha canviat el seu programa de gestió i també el seu OPAC (el catàleg en línia, la pantalla on anem quan volem mirar si un llibre està o no a la biblioteca). Enrera ha quedat VTLS.
Vale, jo no sóc experta i no tinc una gran experiència al darrera, ... però el VTLS no és macu. És com un bloc de notas a lo grande.
.
Un bibliotecari fins ara veia això (imatge extreta del blog "Pizza y biblioteca"):
.
.
Veieu? un bloc de notes gegant.
No ens agrada!
.
Amb l'arribada del nou programa tot és més modern. Cal renovar-se en aquesta vida! I sé que hi ha gent que trobarà a faltar el seu VTLS de tota la vida (o almenys, des de 1990), però mira, temps al temps.
.
A més, s'ha acabat ja catalogar amb CATMarc home, que per algo existeix el MARC21! Ens passem mitja facultat aprenent Marc21 perquè després arribem al nostre lloc de treball i ens diguin que després de "cm" no hi va cap punt, i que després dels cognoms s'ha de posar un $h..
:-)
.
Total, que amb el canvi, també ha arribat el nou OPAC. El que veieu vosaltres, els usuaris. Ara és així!:
.
.
I es diu "Aladí" (no m'agrada gaire el nom, no... xD).
Però és molt guai. És més millor.
.
Sobretot, com a usuari: podem disposar d'un espai personal per guardar cerques de documents que hagim fet o valorar-los. I a més, podem emportar-nos fins a 30 documents a casa (15 en paper i 15 en no-paper, o sigui, audiovisual).
.
Exemple de votacions (es poden posar estrelletes als documents) ^-^:
.
.
Total, que aviat quasi totes les biblioteques de Catalunya funcionaran amb el bichu aquest. Primer van ser les universitàries i ara les de la Dipu. Les últimes seran les de la Gene (cc Lectura Pública), que faran el canvi a mitjans de desembre crec.
.
I ah! m'oblidava del més important!
.
FAN CARNETS NOUS! És a dir, els vells encara serveixen, clar (els bavets de tota la vida)... però ara n'hi ha uns de nous, i jo en vull un! :-) la meva mini col·lecció de carnets bibliotecaris desitja ampliar-se. Mireu-lo!:
.
.
Ja per acabar, us deixo amb l'enllaç: https://sinera.diba.cat/ (això de Sinera, de fet, va fora...l'enllaç oficial és aquest!: http://www.diba.cat/biblioteques/cataleg ) :-)
.

3 comentaris:

Soyyoeldani ha dit...

El carnet nou és fatal... a Igualada ja fa des de l'estiu que els donen i jo el meu no mel vaig voler canviar... Són super tous i sembla que es trencaran amb res... espero que els hagin millorat perque no valien res...

Eli Ramirez ha dit...

siii m'ho ha explicat la Laia, que a Igualada van fer el rècord de carnets i que van ser els primers a posar el nou carnet

Jo no mel vull canviar, vull els dos XDDD

Enhac Adira ha dit...

Doncs una cosa si que trobo a faltar amb el Mil·lennium aquest: la velocitat de VTLS!. Ara, quan algú et demana per alguna cosa, has de prendre't-ho amb calma! :(

Si no fos per la neteja de cara dels OPACS, m'uniria al grup de facebook "Vull tornar a VTLS" ;)

Una abraçada!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails