10 de setembre 2009

Los Angeles Public Library

Quan viatjo, casi sempre intento visitar alguna biblioteca (be freak :D)
.
I als Estats Units no va ser menys!!!! la cultura bibliotecària estadounidenca és envejable: hi ha biblioteques per tot arreu, per molt petit que sigui el barri o població. I a dins tenen infinitat de seccions, serveis i usuaris (bé, de fet, Barcelona no està malament).
.
Com que vaig visitar-ne més d'una, avui començaré per la primera i la més important: Los Angeles Public Library. Si feu clik a l'imatge podreu veure la pàgina web.
.

Es tracta de la biblioteca pública central de la ciutat, i d'ella en depenen unes...70!

L'edifici és molt gran (amb forces pisos) i fins i tot disposa d'una botiga de souvenirs (em vaig comprar un parell de coses, però ho deixo per un altre dia :P).

COSES A DESTACAR-HI!

1. Algunes de les parets (de les sales més grans) semblen esglèsies:
.
(frescos a la sala infantil)
.
2. Del sostre penjen moltes coses. L'art és present a cada racó!
.
.
3. Tenen una secció teen molt teen. Com un petit món a part dins la pòpia biblioteca. Això està molt bé perquè poques biblioteques públiques (almenys al nostre país) tenen diferenciada la zona adolescent. A la primera fotografia s'hi mostra l'entrada, mentre que a la segona, podeu veure tota la quantitat de documents que tenen i els còmodes puff del terra per gaudir-los :D (no surt a la foto, però al costat hi havia taules amb ordinadors)
.
.
4.
Pels amants de pel·lícules i sèries, aquesta és la sala perfecte. Ja no només per la quantitat de DVD que hi ha, sinó perquè també hi tenen tots els llibres de pel·lícules/sèries, i música relacionada (BSO i tal).
.
.
5.
Per últim, l'alcalde donant exemple! (fixeu-vos que també ho posa en castellà: la majoria d'habitants de L.A són llatins!)
.
.
Espero que us hagi agradat :-)
Ben aviat, més biblioteques americanes :)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

El que més m'agradat els puffs!!!! jeje no en serio, es genial!!!! jo no seré asidua a les biblios ni estudio el que tu.. pero tenir una bona biblioteca o unes quantes a cada poble com aquesta seria genial!!!! a mi que m'encanta estudiar a la biblio.... aquestes serien.. bua !!! brutals!!!! a la meva que es peque i per examens hi ha tota la uni i no hi ha mai silenci.. aqui ha de ser genial!!!! mira ja que a barcelona tb dius que n'hi ha que estan molt bé... i jo no n'he vist mai cap a barna... m'hi portaras????? estan obertes els dissabtes???? xk podria ser un dels llocs per poder anar!!!! que et sembla????? :)
muak!!!!!
neus

Eli Ramirez. ha dit...

ni estudio el que tu..

??????????? Però si tu et pases el dia estudiant :-) aquesta frase te l'hauria d'haver dit jo a tu!!!!

I a mi NO m'agrada estudiar a les biblioteques. Boh, millor a casa, de nit, dins el llitet :-)

And finallY: yes, algunes obren dissabtes, i fins i tot, algunes obren diumenges.

Norma ha dit...

I always visit libraries when I travel.

Eli Ramirez ha dit...

me too! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails