22 de febrer 2019

[Expo] Stanley Kubrick al CCCB

Fins al 31 de març podeu veure la expo del Kubrick al CCCB. Jo hi vaig anar i em va agradar molt (malgrat que, em fa vergonya dir-ho, algunes de les pel·lis mítiques no les he vist). Ho estic solucionant poc a poc :-) ES QUE MAI HAVIA VIST EL RESPLANDOR


La expo és molt completa. Amb això vull dir que si no heu vist totes les seves pel·lis, o no us agrada especialment o.. no sé, el que sigui, doncs podeu anar-hi igualment perquè es narra molt bé el procés creatiu i hi ha un munt de material interessant.

Kubrick va morir l'any 1999 (no ho recordo). Cada peli li portava molt de temps perquè volia controlar un munt de coses. Al principi no podia, clar, però com més diners i més renom, més fàcil va poder ser ocupar-se ell mateix de les seves obres de forma integral.

If it can be written, or thought, it can be filmed

Hi ha alguna anècdota curiosa. Per exemple, pel rodatge de Spartacus es veu que es van contractar 8.500 soldats espanyols. Doncs es veu que Franco no va voler que se'n morís cap (a la pel·lícula, vull dir) perquè es veu que era una qüestió d'orgull espanyol.

Dibuixos del vestuari d'Spartacus

La expo va en ordre cronològic. Que no us passi com a mi i a la meva amiga, que vam començar al revés i ens en vam adonar al cap de 15 minuts ben bons (acaba amb algun projecte no nascut i per això no ens en vam adonar del tot).

Aquesta sí que l'he vist :)

A la web posa que hi ha més de 600 coses (imatges, dibuixos, vídeos, guions, materials...) i surten sobretot del fons personal del director. Moltes són ORIGINALS de les pel·lícules, com la màscara que us mostro a la foto de més amunt (per cert a Venència hi ha una botiga que a la porta diu que les hi van encarregar allà) (anècdota per si algun dia hi aneu).
En fi, una expo que crec que val la pena veure. Ens adonem que tot estava calculat al més mínim detall (devia ser bastant difícil treballar amb ell). La mostra ja ha visitat altres ciutats com Los Angeles o París, però a casa nostra tenim l'al·licient de tenir material inèdit que no s'ha pogut veure en altres ciutats.

4 comentaris:

Sergi ha dit...

No sóc un gran fan de Kubrick, de fet dec haver vist poques de les seves pel·lícules i no li tinc pas devoció. Sembla molt interessant l'expo, però naturalment es deu gaudir moltíssim si coneixes l'obra de l'autor, però no és el meu cas.

Eli Ramirez ha dit...

Doncs ves-hi, que potser et passa com a mi, que no n'havia vist la majoria i ara m'han entrar ganes de fer-ho!

Pons ha dit...

A mi també em va agradar la exposició. Jo si que he vist la majoria de pelis d’en Kubrick. Unes et poden agradar més altres menys (la majoria m’agraden menys, ja t’ho dic ara) però pràcticament totes tenen escenes memorables que són genials i moltes d’elles tenen posades en escena totalment originals e impensables en el seu moment. Personalment em quedo amb Senderos de Gloria i Barri Lyndon.

Eli Ramirez ha dit...

La de Senderos de Gloria em sona haver-la vist al cole, a Batxillerat... però no recordo res... i la del Barri no l'he vista.
Estic d'acord en això que dius, per les poques que he vist: tenen escenes memorables (sense haver vist el Resplandor, ja en coneixia les escenes més famoses, com em passa amb altres d'ell).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails