14 de novembre 2017

Austràlia [3a part] - Sidney

Igual acabo de narrar el viatge quan em jubili, 😀😀😀... però és més que res una qüestió personal. Tinc mala memòria i d'aquí dos anys segur que hauré oblidat moltes coses. Tenir resumit un viatge m'ajuda bastant a organitzar records, ijijij.

M'havia quedat al dia 6. 🛫 (= aquesta icona és un avió, però no ho sembla)

Dia 7

El setè dia de viatge, vam arribar a Sídney. Com que teníem la intenció de quedar-nos-hi uns quants dies, vam anar una mica més amb la calma.

No sé si ho vaig comentar, segur que sí, però ma germana viu allà. Va aterrar a Brisbane, però la seva intenció era buscar feina per Melbourne o Sídney... per aquest motiu es va programar algunes entrevistes de feina. I bé, la cosa va anar així: just el primer dia que vam passejar per la ciutat ja tenia una entrevista per a una escola pública per Bondi. I tot va anar bastant rodat: al cap de mitja hora ja tenia la feina. Em va donar la sensació (i això és ben cert) que a Austràlia és fàcil trobar feina i que, si domines l'anglès, pots trobar feina qualificada força fàcilment.

Piscina al costat del mar.

Bondi és una zona surfer. Platja, bon ambient, casetes mones. No s'assembla a la resta de ciutat (que podríem comprar-la amb Nova York: gran i freda).

Per la tarda vam caminejar per la ciutat: CBD (business district) i The Rocks, que és la zona on es va iniciar aquesta gran capital.

ma germana i jo

això és la zona The Rocks

Em va recordar una mica  a les antigues ciutats americanes. De fet, sovint tenia la sensació que el viatge havia sigut als Estats Units :-)

Dia 8

El vuitè dia tocava caminar, i molt. Potser va ser dels dies que vam caminar més.
Pel matí vam fer Manly Beach, que és una altra zona surfer i platjenca de Sydney. Realment era força similar :-) Com que la ciutat es tan gran...!!

Sembla ben bé com si estiguessis passejant per Califòrnia :)

Una de les coses que ens vam quedar sense provar va ser el Luna Park, (que també n'hi ha un a Nova York, per cert). És un parc d'atraccions així com antic i amb molt d'encant. Petit, això sí. I car, això també. Obrien només caps de setmana i dies puntuals... però almenys vam poder fer algunes fotos per fora ;-)

Jo li vaig dir a ma germana que visitaríem alguna biblioteca, i la pobra em va fer cas i vam acabar visitant-les totes (totes les que s'interposaven pel nostre camí i algunes específiques a les quals vaig voler anar expressament). Lo bo és que cada estat té una "State library" i surt recomanada a les guies (sort d'això, ajjaja). Aquesta, en concret, era ben maca :-) i gran!

Pels voltants hi havia un munt de casetes de l'època colonial.
Pel vespre, ja tornant a l'hostel, vam endinsar-nos a ChinaTown i vam trobar botigues molt curioses, com ara un mega-supermercat de productes d'importació. Era...  era enorme, sí.

Dia 9

El dia 9 el teníem dedicat a l'Òpera i Jardí Botànic en gran mesura, però vam haver de fer lloc també a la cerca de pisos: com que ma germana ja tenia feina, es volia assegurar també de tenir pis.

Semblava que havia de ploure:

A l'Ã’pera no hi vam pas entrar: només per fora. I, vista de prop, tampoc és que moli tant:

Ara, l'edifici és un must. Fins i tot li fan peluixos:

L'altre tema és el jardí botànic. Aquests australians tenen un jardí botànic a cada ciutat.
Però bé: aquest en concret tenia bones vistes.

La veritat és que semblava ben bé que el dia ja s'havia aclarit, però quan vam anar a veure pisos per la tarda ens va diluviar. Coses que passen.

Dia 10

I bueno, el desè dia era el darrer per caminejar per Sidney. Bàsicament vam fer dues coses: visitar una universitat i visitar el Fish market.

Abans calia esmorzar :-) Era gratis, a l'hostel :-)

La universitat ho vam fer per la senzilla raó que la teníem a prop de casa i apareixia a la guia. Era un campus rollo Cambridge, aquestes típiques facultats que semblen Hogwarts. Hi havia bon ambient i, és cert, estava ple de turistes japonesos.

El mercat del peix... bueno. A mi no m'agrada el peix però considero que s'havia de veure :-) Fins i tot hi havia pelícanos per allà voltant :) (són realment grans!!!)

I bueno, fins aquí.
Vam dormir a Sydney, però l'endemà ben aviat ja enfilàvem cap a Adelaida. El viatge s'anava ja escurçant!

roser ha dit...

MMMMMM
Enveja superinsana

Eli Ramirez ha dit...

tot queda ja tan llunyà...