16 d’octubre 2017

Austràlia [2a part] - Gold Coast & Byron Bay

He aprofitat que tenia uns dies lliures per posar l'ordre definitiu a les fotos del viatge de l'estiu. Ara que ja fa un mes que vaig escriure la primera part del viatge, em proposo a fer la segona. :-)

GOLD COAST

Dia 4

Fins el tercer dia vam ser a la ciutat de Brisbane, amb un clima molt estiuenc. Però l'estiu de veritat (tot i ser hivern) ens va arribar quan vam posar els peus a Gold Coast, una zona surfera molt semblant a Califòrnia per les seves platges i els seus alts edificis. En realitat està molt a prop de Brisbane: amb una horeta i pico de tren hi arribes.

Ens vam allotjar a un hostel molt juvenil que MIRACLE! tenia rentadora i assecadora gratuïta (es diu: DOWN UNDER). Ens va agradar molt, ja que l'hostel que teníem a Brisbane era una mica més cutrillo. Estàvem en plena zona sufer (Surfers paradise). També va donar la casualitat que el dia que vam arribar feien barbacoa gratuïta: no es podia demanar més :-)

Perque us feu a la idea, la zona és així. Una mica com Lloret, jeje

Hi vam anar amb una amiga de ma germana i la idea era passar-hi dos dies. Com que el lloc en sí es pot veure amb un dia, vam estar mirant diferents opcions per l'endemà i vam optar per fer l'excursió a Byron Bay, una zona també surfera i també turística. Vam pensar que lo millor era llogar un cotxe i com que el teníem per 24 hores, vam aprofitar per anar a un far que hi havia per Golden Coast per veure com marxava el sol (atardecer).

Ah! I per la nit vam passejar una mica per la zona i vam trobar un lloc anomenat SPANISH DOUGHNUTS i en comptes de donuts eren... xurros! :-)

Dia 5: Excursió a Byron Bay

En poc més d'una hora ens vam plantar en aquest poble. Diuen que antigament era un lloc hippy-bohemi i tal, però ara és más de lo más. Antigament el lloc es deia CAVVANBAH, que vol dir "lloc de trobada", però James Cook li va posar el nom de Byron Bay en honor al senyor John Byron, un oficial naval que va navegar per tot el món i que casualment era l'avi del poeta Lord Byron.

A part de la platja i els dos carrers principals, el més important és un far i una placa on posa que ens trobem en el punt més oriental d'Austràlia. :-) Val a dir que per arribar al far hi havia un camí curt i un camí llarg i com que ens vam equivocar diverses vegades vam acabar caminant moltes hores i morint de calor i deshidratació quasi bé.

Aquesta és una foto de quan estàvem a mig camí (encara) i veiem el far súper lluny.

Però bueno, vam arribar. I no tinc cap foto on surti bé, jajaja. Si miraves avall veies dofinets (bé, també poden ser taurons, però no crec). Cal dir que em vaig passar tot el viatge esperant veure balenes pel mar i NO EN VAIG VEURE CAP. Se suposa que aquesta época de l'any van passant moltes. Tinc mala sort ¬¬.

Per la nit, ja de nou a Golden Coast, ens vam acomiadar de la ciutat i vam fer algunes fotos més. A les nits refrescava una mica, però realment l'hivern ja ens el vam trobar l'endemà, que es quan vam enfilar cap a Sydney.

Dia 6

El sisè dia del viatge vam tencar la segona etapa i vam enfilar cap a Sydney. A última hora ens van canviar l'hora del vol i ens va trencar una mica els esquemes, però vam fer més voltes per Golden. A mig matí vam anar a Coolangatta, una ciutat on hi ha l'aeroport i vam esperar pacientment que arribés l'hora de volar :-)

Una petita menció a dues cadenes de menjar que ens van agradar ^^: El Guzman y Gómez (taquería mexicana) i el Grilld healthy burgers. Mmm. :-)