19 d’octubre 2017

48 Open House Barcelona - 2017

Aquest cap de setmana és l'Open House! Sens dubte, un dels meus esdeveniments preferits de l'any (per desgràcia, sempre coincideix amb el cap de setmana de l'any que té més opcions d'oci xD). Us deixo la web per a que pogueu consultar la llista d'edificis:


I de pas, aprofito per fer una cosa que sempre penso que vull fer i maig la faig, que és recopilar en un sol post tots els edificis que he pogut visitar gràcies a l'esdeveniment i enllaçar-ho amb l'entrada de blog que li vaig dedicar on podeu trobar més info i més fotos. A vegades va bé, si no saps per on tirar... i ja fa vuit anys que el fan! :-)

Els posaré per ordre cronològic visitat

(totes les fotos són meves, per cert, tot i no ser gran cosa).


2010
  • Xarxa de clavegueram de Barcelona. 
    https://desdelmeupuntdevista.blogspot.com.es/2010/10/xarxa-del-clavegueram-de-barcelona-48-h.html
    Potser perque va ser la primera, potser perque era un lloc especial. Per mi, de les millors visites. El que expliquen és curiós! Si no trobeu lloc per visitar-les ara, que sapigueu que a la Fàbrica del Sol de tant en tant organitzen visites. Per cert, aquesta foto que us poso, me la van comprar per exposar-la al Museu d'Història de Catalunya a la col·lecció permanent :-)




2011


  • Fàbrica Damm
    De la Damm no tinc fotos ni entrada. :-) Però potser ja hi heu estat, ja que fan moltes activitats culturals. També podeu anar a sopar a la fàbrica Moritz, que té també els dipòsits a la vista. :-)

2012
  • Casa Macaya
    Del 2012 és cert que hi ha edificis dels quals no en vaig fer entrada de blog. Però bueno. Està bé, però ha perdut l'essència. És un edifici de caràcter pràctic (o almenys ho era al 2012, ara ja no sé realment quina funció fa i em fa mandra buscar-ho) :-)

  • Col·legi d'advocats
    D'aquesta tampoc en vaig fer entrada de blog, però en recordo el motiu: ens van explicar tanta cosa i tot era tant interessant que no vaig parar de fer anotacions... i després em va fer pal traslladar-ho tot al blog, perque volia que fos una entrada molt completa. I clar, les coses que te les vols currar al final són les que deixes pel final (o inclús per mai) XD ÉS UNA VISITA OBLIGADA (sobretot si sou bibliotecaris, ja que la biblioteca ocupa gran part de la visita, ijij).

  • Conservatori de música
    Mmm.. pel que veig d'aquesta tampoc en vaig escriure res XD. Que vaga que era, al 2012. Doncs bé, és una pena, perque ens van explicar que l'escola havia sigut antigament una escola per persones cegues (crec...) i vam visitar tots els espais incloent les golfes, on ens van explicar que havien trobat un manuscrit abandonat d'algú important... crec que un compositor famós... ostres, quina mala memòria que tinc. Recordo que la visita em va agradar perque és un edifici que per molt que passava per davant mai hi havia entrat. 
  • El Molino
    Sense link, tampoc. La visita va coincidir amb la recent nova obertura. Ens van ensenyar tots els racons, començant per l'escenari i acabant pel darrer pis, on des de la finestra podem, com qui diu, tocar les famoses aspes.
  • Mercat de la Barceloneta
    Tampoc hi ha enllaç. Igual que el Patronat Ribas, d'aquest edifici en guardo bon record perquè també vaig ser voluntària. Tot i que aparentment no hi ha gaire cosa per veure, és realment sorprenent tot el que amaga un mercat i no ho saps. Per exemple: el pis superior amb les oficines (sovint passa desapercebut en els mercats de Barcelona) o el subterrani, que és per on arriben els camions amb les comandes, així com les sales de refigeració.


  • Torre Banc Sabadell
    http://desdelmeupuntdevista.blogspot.com.es/2012/11/torre-del-banc-sabadell-open-house-bcn.html
    Em va sorprendre bastant. Hi anava bàsicament per les vistes i m'havien dit que s'hi formaven moltes cues. Això segon és cert.. i pel que fa el primer comentari: sí, lo millor són les vistes... però em va sorprendre la quantitat de disseny que alberga el seu interior. Per exemple, que els despatxos del pis 22 cadascun està decorat per un dissenyador diferent. Curiós, si més no.


2013


2014


  • CMNT
    He de confessar que vaig anar aquí perquè el tenia molt a prop de casa, jeje. M'esperava una empresa avorrida i vaig trobar-ho un lloc interessant que, a més, havíen reaprofitat una antiga fàbrica de les que tant abundaven abans pel Poblenou. 


  • La Salle Comtal
    Aquest no té link i em sap greu. Visitar escoles em fa molta gràcia, sempre penso que el cole que vaig anar jo també quedaria molt bé per un OpenHouse, jeje. El recorregut que et fan és força ampli i, important, ens el va fer una persona que treballava allà, cosa que és d'agraïr perquè sempre és coneix millor un espai quan t'ho expliquen de primera mà.

2016

    • Antiga fàbrica tèxtil Macson (IED Barcelona)
      <sense link>. Escola de disseny  que hi ha al Barri de Gràcia i que toca diverses especialitats. Antigament havia sigut una fàbrica i, més antigament, un convent. La persona que ens va fer la visita ens va dir que hi havia un camí -ara tapat- que comunicava amb un monestir que hi havia per allà a prop.


    I fins aquí.
    A veure aquest any, com va... :-)

    Ja que hi som, mirant la llista d'edificis veig que hi ha molts que he visitat per lliure o per altres esdeveniments, fora de l'Open House. Els afegeixo aquí, per si algú també té curiositat per anar-hi. Però no posaré quasi fotos, que sinó no acabem mai :)









    • Fàbrica Lehman
      http://desdelmeupuntdevista.blogspot.com.es/2013/10/leditorial-comanegra-i-la-fabrica-lehman.html
      S'hi conserva l'antiga xemeneia i ara és un lloc molt cuco, però aquest espai ha sigut fàbrica de moltes coses: des de caps de nina a plats i coberts. Allà dins tenen la seva seu els de l'editorial Comanegra: si aneu a la presentació d'algun llibre o a alguns dels seus actes podreu veure-ho. Igualment l'accés és sempre gratuït, només cal fixar-se amb una porta que hi ha al carrer Consell de Cent :-)

    3 comentaris:

    pons007 ha dit...

    Aquest any el deixo passar. Espero que no trobis gaire cua!

    roser ha dit...

    Eli, enguany estàvem de voluntaris a les cases barates del Bon Pastor, l any passat a Torre Baró.

    Eli Ramirez ha dit...

    pons007 --> Oohh llàstima. No, no gaires cues! Un bon balanç, 5 edificis. No em queixo!

    Roser --> oh, m'alegro!! he estat als dos llocs de visita i estan molt bé! ser voluntari realment és molt xulo.. a mi em va agradar quan ho vaig fer!!

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails