25 de juny 2017

[Pel·lícula] La llegada (Arrival)

Sabeu quan una pel·li us sorpren gratament? Doncs això és el que m'ha passat amb Arrival, "La llegada". És cert que quan la van estrenar vaig veure que algunes persones comentaven per les xarxes socials que la pel·lícula els hi havia agradat, però no em vaig parar a mirar massa de què anava. "De extraterrestres", vaig pensar. Sense donar-hi més voltes. 


I ahir, mentre pensava que em venia de gust veure alguna pel·li, vaig veure aquesta destacada i vaig donar-li al botó de play. I ah! tota una sorpresa. 

Realment, sí: és una pel·lícula sobre extraterrestres... però no com te la imagines. És diferent. Tot i que el punt de partida és molt comú: un bon dia, arriben al planeta terra (ben repartides) unes naus espacials allargades i molt molt groses. Tots els governs aixequen les alarmes i comencen a preucupar-se sobre el significat d'això: vénen a fer-nos mal? a portar algun missatge?

Com que la pel·li és americana, l'acció es situa allà. Veiem com el Servei d'Intel·ligència contacta amb la Louise, la protagonista, una dona experta en lleguatges i traduccions que ja havia treballat anteriorment pels serveis secrets. D'ella en sabem poca cosa, només que fa poc ha perdut una filla.

Bé, no vull dir gaire perque la gràcia és anar descobrint poc a poc l'argument, però només diré que està tot molt ben pensat i és d'aquelles pel·lícules que fan pensar una mica i que acaben sent tan rodones com l'idioma dels aliens i que ella ha de desxifrar.


La pel·lícula es basa en un llibre: "La historia de tu vida" (ho vaig descobrir després de veure-la) i crec que me'l llegiré aviat, tinc curiositat. És una història que m'ha agradat molt i on els extraterrestres fan un paper una mica diferent al qual estem acostumats. Doneu-li una oportunitat!

🎬Nota mitjana Filmaffinity: 7,4
🏆Nota Eli: 8

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails