16 de maig 2017

Els videojocs de la meva vida (I): Prehistorik

Qui em coneix sap que no jugo a videojocs actualment. Com a molt (i això sí, cada dia), malgasto una mica de temps per alguns jocs a la tablet, però tipu grangetes i coses d'aquestes per passar l'estona mentre cuines o mires La Riera. :-)

Ara bé: tots tenim un passat, i va haver una època de la meva vida que no em desenganxava de la Game Boy de Nintento o la MegaDrive de SEGA. Quins temps. I no se'm donava malament... però després van venir les modernors i amb la Playstation ja no hi va haver feeling. Jeje. I mira, amb aquestes entrades vull fer un inventari dels jocs que han passat per la meva vida (de fet m'inspiro molt en "Jocs de la meva infantesa" del Toni (visiteu el seu blog que està molt bé). 

Jo escriuré al voltant de la nostàlgia i els records personals. I començo amb un clàssic, el PREHISTORIK, 1991.




Els meus primers videojocs no els vaig jugar a casa meva, sinó a casa de la meva amiga Anna. Erem veïnes, jugavem sempre. Ella tenia germans grans i a la seva habitació, en un raconet, hi havia un ordinador... la d'hores que ens hi vam passar :-) I oh, el Prehistorik tenia bona fama: fins i tot alguns dies haviem jugat amb ell al col·le (o potser era el prehistorik 2, ja no sé...)

El joc era divertit. El protagonista era un homenet neandertal que duia una arma d'aquestes típiques de cavernícoles, i havies d'anar "matant" dinosaures i personatges dolents. De tant en tant trobaves trossets de pollastre i els havies d'anar agafant. De fet, pel que llegeixo, l'objectiu era recollir tant de menjar com fos possible i podies entrar a coves i tot.


 Pantalla que sortia quan s'estaven carregant els gràfics

Per matar bitxos dolents amb el garrot ho havies de fer apretant la barra d'espai. Jo no sé com no ens vam carregar el teclat, sempre donant-li per matar-ho tot.

Heu de pensar que erem dues persones en un espai reduït i totes dues voliem jugar a la vegada, per tant el que feiem normalment és que una s'encarregava de moure el personatge i l'altre d'apretar l'espai per matar els enemics.

La veritat és que en guardo molt bon record i crec que per ser l'época que era, els gràfics i tot plegat estaven molt ben fets. Hi ha jocs de la mateixa época o una mica més posteriors que no eren tan monos. I bé, acabo ja posant-vos el vídeo:


Imatges extretes de: Retro gaming: Prehistorik

2 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Que bé! M'alegro que t'agradi la secció i que t'hagi inspirat a fer això. :)

A veure quins són els propers títols. I recorda: al marge que quan van arribar els polígons el feeling s'acabés (series una retro de soca-rel xD), els videojocs antics encara es poden fer servir, i descobrir-ne que no sabies ni que existien! No moriran mentre algú hi jugui.

Eli Ramirez ha dit...

:-)
sí, és cert, seria mega retro!
M'encantaria reprendre el tema, però sempre m'acabo despistant amb altres temes. A veure si fent aquesta secció m'animo a jugar més, jeje.
:-) merci per la inspiració!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails