18 de maig 2017

Cap de setmana il·lustrat: "Conte va, va de contes" (Vilanova) + "Tastacontes" (Vilafranca)

Aquest cap de setmana passat es podria definir com un "cap de setmana il·lustrat", ja que van coincidir dos grans esdeveniments de la primavera: la fira "Conte va, va de contes" de Vilanova i la Geltrú i la fira "Tastacontes" de Vilafranca del Penedès.

Conte va, va de contes (Vilanova)

Els que tingueu bona memòria i aneu seguint el blog, potser us sonarà  aquesta fira, organitzada per l'Associació pel Foment de la Literatura Infantil i Juvenil Judit Sendra GarcíaAltres anys hem pintat cubs i personatges (veure aquí) i enguany, per celebrar els cinc primers anys de fira, s'ha fet una mega exposició.

Si no m'equivoco, crec que érem 67 il·lustradors. Molt contenta de formar-hi part al costat de grans professionals de la il·lustració catalana!



La meva aportació

Apartat d'esboços diversos

En acabar l'exposicó, vam fer un sopar de germanor i ens van regalar els punts de llibre creats per a l'ocasió i que formen puzzle, com cada any. Preciosos tots :)


Tastacontes (Vilafranca del Penedès)

I de nou el Tastacontes, també en plan veterana. Aquest any s'arribava a la 17ena edició, però jo només en fa tres que hi participo.

La cosa consisteix en que durant dues hores i escaig, et venen diferents nens i nenes amb un conte que han escrit. Ràpidament tens que llegir-lo i fer-ne una il·lustració :-) El que mola és el diàleg amb els nanos: com s'han imaginat el personatge, quina escena volen que dibuixem... la majoria s'ajunten amb tu per pintar i és molt bonic! a més també des del ZigZag (entitat organitzadora) t'assignen un ajudant (nen/a del taller) perque et doni un cop de mà pintant i canviant l'aigua dels pinzells quan fa falta. Són un encant!


Aquest any m'ha tocat il·lustrat la història d'un drac simpàtic que viu en una cova amb una cuina on fa verduretes, una amistat adolescent i profunda entre dos adolescents i una malaltia pel mig i una altra d'una papallona que parla (són tres, normalment). Tenen una imaginació increïble, m'encanta!!


Tant de bo més caps de setmana així! 

Per cert, el cap de setmana va donar més de sí: a banda de la expo World Press Photo de la qual ja us en vaig parlar ahir, vaig tenir el gust de conéixer la biblioteca japonesa que hi ha a Barcelona. No sé si la coneixeu, en vaig parlar dilluns en un altre blog:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails