12 d’abril 2017

Saló del Còmic 2017

L'altre dia va ser el Saló del Còmic. I hi vaig anar :-) (si hagués de triar entre el Saló del Còmic i el del Manga, sense cap mena de dubte em quedo amb el primer) ^_^

Enguany el tema de les exposicions m'ha semblat molt encertat. De fet, és per les exposicions que acostumo a anar a aquesta mena d'esdeveniments, ja que sovint els còmics els pots comprar en altres bandes i a les xerrades no hi acostumo a anar. Bé, lo que deia: les expos. Aquest any han habilitat tot un pavelló -molt gran- per posar-hi gran part de les exposicions, i crec que ha estat una molt bona idea.

Una de les que em va fer gràcia va ser la de Gaudí (còmic: Els fantasmes de Gaudí). Feia molt poc que m'havia llegit el còmic i feia poc més d'una setmana que havia anat a Reus a visitar el Gaudí Centre. Que més es pot demanar. El que m'agrada d'aquest tipus de coses són la mostra d'originals (sovint, de fet, m'agrada més veure l'esboç que el resultat final tot entintat i colorejat). Els esboços són purs i autèntics :-)


La expo dels 100 anys del TBO també em va encantar. Molts personatges els havia llegit de retruc o ves a saber (a casa jo era bastant de còmics tipu Zipi Zape, però algun TBO també tenia, dels posteriors). La expo del TBO era enorme i molt xula, amb algunes sub-expos vinculades, com la de "HUMOR BLANCO". 

Josep Maria Blanco va ser autor de la mítica revista i va guanyar fa poc el Gran Premi del Saló, i una part de la expo del TBO anava dedicada a ell, amb originals molt i molt grans on centenars de personatges es mouen per la ciutat de Barcelona. Molt xulo! (ai, crec que estic redactant fatal) (més de lo habitual, vull dir).



A fora al pati hi havia avions. Es que aquest any el Saló anava d'aquest tema. L'any passat hi havia cotxes i els tenien posats a dins, però suposo que és més complicat fer entrar avionets al recinte firal.


 Tres coses més, per acabar.

  • A l'apartat on sempre es mostren els seleccionats de la Beca del carnet Jove i havia alguns còmics infantils. Vaig fer una foto i ara penso que m'encanta i no sé el nom. Ho ha fet un nano de la ESO i crec que està molt bé. Fixeu-vos, per ser tan jove, la manera de ja no només de dibuixar sinó de narrar i els planos escollits etc. Cracks en potència, tenim Saló per estona amb aquestes noves generacions :)



  • Segona, una foto de l'Ibàñez signant. Incansable. I que duri:


  • I acabo amb les meves compres :)

De moment només m'he llegit "El solar", "Yotusuba" i "Sabrina, agente espacial". A veure quan llegeixo els altres dos que em falten! (bé, en realitat n'hi ha sis, però és que el de los Vengadores me'l van regalar amb una compra). Yotsuba no defrau, és el millor còmic del món. I ah!! el de Jamás tendré 20 años el tinc signat!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails