26 de març 2017

Pel·lícules de la setmana: Retorno a Brideshead | En la casa

Porto dies amb el blog una mica aturat! :-)
Aquesta setmana, dues pel·lícules.

Retorno a Brideshead (2008)

Navegant pel catàleg de Filmin vaig trobar-me amb aquesta pel·lícula que em va cridar bastant l'atenció. Però la veritat és que no em sonava de res, i després de veure-la vaig adonar-me que era l'adaptació d'una novel·la d'Evelyn Waugh (que la revista Time contempla com una de les 100 millors novel·les angleses des de 1923) i que, a més, hi ha una sèrie... amb en Jeremy Irons fent de Charles Ryder.

L'argument gira entorn al personatge de Ryder, un jove de família tirant a discreta que va a Oxford a estudiar i allà coneix a Sebastian Flyte, un lord que té una família que viu en un palau. Es fan molt amics i Charles comença a ser habitual al palau dels Flyte, on no només hi coneixerà la germana del Sebastian sinó també la seva mare, una estricta catòlica que fa passar la religió per davant de tot, (inclús disposada a perdre el seu fill abans d'admetre les seves diferències). L'he trobat una pel·lícula molt maca, plena de tendresa i dolor. Una grata sorpresa.


Pd. Fotograma de la pel·lícula, tot i que ara m'han entrat ganes de veure la sèrie.

En la casa(2012)

Aquesta ja és més inquietant.
Imagineu-vos que sou professors de literatura i un dia un alumne vostre us porta una redacció on el protagonista és ell i la família d'un dels seus companys de classe. Bé, vist així tampoc sembla tan raro, però imagineu que la història va seguint cada setmana i vas veient com aquest alumne teu comença a agafar obsessió per la família del seu amic, per la seva mare, per la manera de comportar-se pare i fill... què farieu? doncs la pel·lícula va per aquí, tot i que el professor, en comptes de frenar-ho, li pot més el morbo. La peli situa a l'espectador com un voyeur: tots entrem cada dia en aquella casa i veiem que hi passa, i ho fem mig d'amagat, quasi de forma natural. Quin és el límit? que hi ha de cert i que hi ha de ficció? tot el que diu la redacció és cert? Jutgeu vosaltres mateixos.

3 comentaris:

Encanto ha dit...

Eli, et recomano molt i molt la sèrie de Retorno a Brideshead amb el Jeremy Irons, és fantàstica, jo la tinc, i d'any en any la veig, per què és tan bona....

roser ha dit...

eli, refermo el que t'ha dit Encanto, la sèrie és genial

eli ha dit...

Ai doncs... ara encara en tinc MÉS ganes! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails