01 de febrer 2017

Yuri on ice (ユーリ!!! on ICE)

Normalment no miro sèries anime, però em van començar a parlar bastant bé d'aquesta i mira, al veure que només eren 12 capítols de 20 minuts cadascun vaig pensar que seria una cosa ràpida i distreta. I mira, us la recomano i tot! :-) això sí, us ha d'agradar el gènere en sí. Rollo gay i patinatge sobre gel.


Detalls tècnics

La sèrie d'animació ha estat dirigida per Sayo Yamamoto i escrita per Mitsuro Kubo. Com ja he dit, el tema principal és el patinatge artístic sobre gel (masculí) i, per dotar-lo de realisme, totes les coreografies que hi apareixen estan coordinades per un ex-patinador artístic, un tal Kenji Miyamoto (ojo, que potser és molt famós, ho desconec). Es va estrenar fa poc, a l'octubre passat... i es va acabar el 21 de desembre.

Argument


El protagonista és un patinador japonès una mica gafe que es diu YURI Katsuki. Dic gafe perque ha tingut mala sort i els nervis li van jugar males passades en anteriors competicions. I de fet comença la sèrie amb ell tornant a Japó, com rendint-se.

Però llavors arriba en VICTOR NIKIFOROV, el seu ídol, un patinador rus que ha sigut súper-campió no sé quantes vegades. El Victor és el millor patinador del moment, però just la temporada que comença decideix retirar-se i... bueno, i gràcies a coses que ara no venen al cas decideix que serà l'entrenador de'n Yuri. I tot i que no estigui explicitament explicat i sigui tot bastant agafat en pinces, la relació amorosa que s'estableix entre els dos personatges és prou forta per haver-se convertit ja en un anime de referència en aquest sentit (en l'àmbit esportiu). A més, ha sigut l'anime més "tuitejat" de la temporada amb un milió i mig de tuits.

Òbviament a la sèrie hi passen més coses i hi ha més personatges, com per exemple el Yuri rus, un noi de 15 anys que és ja tota una jove promesa. Amb el Yuri japonès comparteixen nom i rivalitat extrema, ja que el Yuri rus vol ser també entrenat pel Víctor.

Què m'ha agradat més?

  • Lo que més més més és que un capítol sencer passa A BARCELONA. Fan la competició al palau de congressos que hi ha a la zona del Fòrum, i està tot molt ben representat (de fet, tota la sèrie... està molt ben documentada). M'agrada molt quan veig dibuixos o pelis extrangeres ubicades a la ciutat ^^


En aquest edifici  (el del mig) hi vaig treballar durant dos anys :-D


  • L'ús de les xarxes socials: em fa molta gràcia, ho trobo molt actual i real veure com els personatges pengen coses a Instagram i coses així, hehe.
  • M'agrada com el Víctor pronuncia "Yuri". (hehehe)
  • La música. Ben triada, m'agrada (el CD està a Spotify) L'opening m'encanta
  • I m'agrada la roba que porten. Ja no la roba de patinatge en sí, sinó l'esportiva... bé, no sé.. trobo que està molt bé. És un detall chorra, però bueno.

From AnimeNewsNetwork


Què no m'ha agradat? Doncs algunes coses les he trobat força repetitives (les coreos sempre són iguals i al final te les acabes tragant vàries vegades per les diverses fases del campionat). Però en general la sèrie m'ha agradat molt i ja estic esperant la segona temporada... :-) (i això que jo no miro mai patinatge sobre gel!).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails