20 de gener 2017

Yo, asesino (Altarriba / Keko)

Ja vaig comentar per aquí que enguany m'havia apuntat a un club de lectura de còmic. Va bé, la veritat és que llegim coses molt variades i és cert que n'hi ha alguns que potser per si sols no hagués agafat mai. De fet mentre dic això penso amb un de la Spiderwoman, ja que jo tinc ZERO coneixements de superherois i la veritat és que no sé quins són DC, quins són Marvel, i quins s'han embolicat amb quins (ni quins són bons i dolents). Però deixem els súperherois. No vull parlar d'ells ara mateix XD. Vull parlar de la darrera obra que hem llegit YO, ASESINO


Es tracta d'una obra publicada per Norma Editorial fet per Keko i Antonio Altarriba (El Ala rota / El arte de volar). En aquest cas es centra en un assassí, com ja us podeu imaginar només veient el títol... xD. Es basa en l'art de matar... o sigui: matar com una cosa més enllà d'un delicte i buscar l'art en sí mateix. I la veritat és que el còmic t'atrapa i l'estil i el tipus de dibuix són molt encertats.

Argument --> El protagonista és l'Enrique Rodríguez, un professor d'art que treballa a la Universitat del País Basc. Està especialitzat en la mort en la pintura i, realment, es veu que és un crack en la matèria. Però clar, el que ningú sap és que ell aquesta passió la aporta més enllà i aprofita sempre que pot per cometre assassinats de la forma més artística que pot. Busca, per exemple, crear reaccions, provar desmembracions, donar un nom a qui mai potser l'ha tingut... vaja, tot un seguit de casos que ens atraparan tant per la brutalitat amb la que s'imparteix l'acció com pel propi art que s'hi intenta reflectir.

El color de l'obra és totalment a blanc i negre menys alguns trossos de color vermell, que serveixen per destacar la sang o coses vinculades als assassinats de forma puntual. El que més m'garada del club de lectura és que al final acabes veient més coses (jo per exemple l'escena final se m'havia passat per alt el que hi passa) i com que juntament amb la trobada s'ofereix un dossier de lectura amb ressenyes i demés, al final acabes gaudint de l'obra d'una forma més completa que no pas si te'l llegeixes tu sol al sofà. I jo, que sóc una empanada, ho agraeixo molt :-P

Us deixo amb un booktrailer que he trobat, fa referència a les primeres vinyetes del llibre.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails