18 de gener 2017

Animayo 2017: conferència de Claudio Biern Boyd sobre l'animació dels anys 80

Dissabte va ser el festival Animayo 2017, celebrat al CaixaFòrum. La veritat és que me'n vaig enterar de casualitat, però per sort vaig poder assistir a alguna cosa. Bé, una cosa. Però va molar.

Què és l'Animayo?

Doncs una mena de trobada per aficionats i professionals de l'animació (i videojocs). Basa pràcticament tot el programa a les conferències i tallers, però també es fan projeccions. La idea, segons ells diuen, és fer de punt de trobada i contribuïr a la formació continuada d'aquests professionals. I resulta que fa 12 anys que es fa! A vegades hi ha coses que estan molt bé i passen bastant desapercebudes :-(.

Enguany hi havia diversos convidats d'honor. Un d'ells era el Claudio Biern Boyd, que és la xerrada a la qual vaig anar jo: AQUELLS MERAVELLOSOS ANYS. LA MÀGIA DE L'ANIMACIÓ ESPANYOLA ALS ANYS VUITANTA


Sempre he dit que visc de la nostàlgia i aquesta xerrada em va aportar molt bon rotllo. Aquest home és una mica com el Disney espanyol, però la wikipedia espanyola amb prou feines li dedica 10 línies. Una pena. (Val, ara és quan algú diu: "doncs noia, entra i edita, que la wikipedia és de tots i entre tots la farem créixer!" i sí, és cert, és cert). L'únic que vull ressaltar amba això és que es tracta d'una figura que ha repercutit molt en la infància de tots nosaltres i que amb prou feines se'l coneix, això vull dir.

OH DEU MEU! DEU MEU, M'ACABO D'ADONAR D'UNA COSA! 
NO HO SABIA! HO HE DESCOBERT ARA MIRANT L'ARTICLE DE LA WIKIPEDIA.... ÉS EL CREADOR DELS BOBOBOBS!!!!


Es que m'agradava molt aquesta sèrie. Per mi és com un mite, com un producte que va marcar la meva infantesa a l'igual que molts altres... però no sé... aquest, la música, l'àlbum de cromos de Letona amb cromos no-adhesius que s'havien d'enganxar amb cola... ai, en fi.

OH OOOOH! ESPEREU!!
també del DRAGUI!!!!!!!!!!


Mítiquissim drac de color rosa que ens ensenyava història de Catalunya! :-)

Qui és en CLAUDIO BIERN BOYD?

Resulta que és català. Va fundar en el seu moment BRB Internacional (l'any 1972) i el que va venir després ja és història. Perdoneu, però és que això dels Bobobobs i del Dragui m'ha descol·locat, jo anava amb la idea d'escriure unes coses i ara estic despistada veient vídeos al Youtube d'aquestes sèries tan mítiques. ^_^

BRB Internacional es va iniciar important dibuixos. Ell mateix va dir a la xerrada que va ser ell qui va portar Pokémon a Espanya, però molt abans ja ens havia dut Tom & Jerry, la Abeja Maya i Vickie el Vikingo. No van trigar en veure com tot això aportava beneficis (grans audiències quan només hi havia un o dos canals + tota la producció de merchandising derivat) i van començar a crear sèries pròpies amb col·laboració dels japonesos i altres països (s'ha de dir que ell no sap dibuixar res de res jeje). Enumerar-les totes és impossible, però en tenim prou en citar-ne tres: D'ARTACAN Y LOS TRES MOSQUPERROS, DAVID EL GNOMO, WILLY FOG.

Voleu les cançonetes? Jo sé que sí:




Sents les primeres notes i la lletra ve sola, no digueu que no. Màgia pura.

Aquesta gent del BRB no ha deixat mai de portar-nos dibuixos, i la conferència va ser un recull d'anècdotes on tothom va somriure.

El que no saps de les cançons

Ell ho va comentar bastant per sobre, però no sé si és casualitat o no que al blog famós de YO FUI A EGB justament divendres dedicaven un article als germans Guido i Maurizio de Angelis. És molta casualitat!!!

Las canciones que conocimos de pequeños como nunca las has escuchado


Resulta que totes les cançons aquestes estan creades per uns germans italians. En italià. Es van especialitzar en crear música infantil y juvenil de sèries y dibuixos i suposo que gràcies a BRB van poder cobrir-se d'or. Escolteu, que FINS I TOT ESTIC VEIENT QUE VAN FER LA CANÇO DELS BOBOBOBS!!!

En fi, resumint:

1. Pq es tan poc conegut, aquest home? reconeixement oficial, ja!
2. Ara que sé lo dels Bobobobs i lo del Dragui, no li perdono que hagués fet la conferència a Barcelona i no n'hagués fet ni una sola referència. Vendetta!

:-)

2 comentaris:

pons007 ha dit...

Reconec haver mirat la resta de sèries que parles (menys el David el Gnomo que només conec d’oïdes) però més que res perquè no hi havia gaires alternatives millors en aquella època. Diria que la més interessant era Dragui, però també es la que menys recordo perquè també era més petit quan la vaig veure.

Eli Ramirez ha dit...

va ser una gran época per l'animació!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails