08 de desembre 2016

World Press Photo 2016

Us queden pocs dies (fins diumenge!) per visitar l'exposició del World Press Photo d'enguany. Al CCCB.
Foto que encapçala l'exposició
Què és el World Press Photo?

La WPP és una organització sense ànim de lucre que organitza cada any un concurs de fotografia. Aquest concurs és, a dia d'avui, un dels més grans concursos del món (per no dir el que més) i any rere any val molt la pena veure les fotos premiades i seleccionades de les diferents categories. Aquestes categories són: notícies d'actualitat, temes d'actualitat, personatges d'actualitat, esports i fotografies d'acció, resportatges d'esports, temes contemporanis, vida quotidiana, retrats, arts i entreteniment i naturalesa (font Viquipèdia). El jurat està format per persones de diferents àmbits com ara fotògrafs, agències o editors gràfics.


World Press Photo 2016

Aquest any el lema és "Veure i entendre". S'exposen al CCCB 155 fotos que han sigut guanyadores i que, ja us ho puc assegurar, remouen només de veure-les. Des de fotografies de la guerra (per desgràcia, sempre presents) fins a persones deixades de la mà de la justícia, animals o persones com tu i com jo. Cada foto és única. S'hi pot anar sol, però si hi vas amb companya no podràs evitar comentar totes i cada una de les imatges que hi vegis... penseu que, segons el que diu la web, aquesta selecció de 155 s'ha fet sobre un total de 82.951... les quals han estat enviades per 5.775 fotògrafs de 128 països diferents. Aquesta ha sigut la fotografia guanyadora, Hope for a new life (Warren Richardson):

Refugiat sirià fent que el nen passi la frontera de Sèrbia cap a Hongria.

Apunt final: hi vaig anar un diumenge (dia en que és gratuït) i estava molt a tope. Hi havia una cua molt llarga a fora, i un cop dins ja us podeu imaginar que la cosa era semblant. Cada foto tenia moltes persones davant! (jo vaig anar que devien ser les sis de la tarda).



Aquesta última foto us la poso perque em va impactar massa: vosaltres us quedaríeu a la sorra prenent el sol i fent-vos selfies tenint aquest núvol per davant? em moro de por ...o_o!

4 comentaris:

XeXu ha dit...

M'agrada molt el WPP, sempre que puc el vaig a mirar, perquè les imatges que mostren són espectaculars, però vaig tant de cul que aquest 2016 no hi he pogut anar, i aquest cap de setmana tampoc podrà ser. És fatal això. Espero no perdre-me'l l'any vinent. Ah, m'havien parlat de la foto aquesta de la platja!

Eli Ramirez ha dit...

l'any vinent ves-hi els primers dies :-)

pons007 ha dit...

Em vaig passar pel CCCB però per veure l'exposició dels 1000m^2 de desig. Ara veig que em vaig equivocar d'exposició.

Eli Ramirez ha dit...

m'han dit que la del sexe és força fluixa-...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails