13 de desembre 2016

[Teatre] El curiós incident del gos a mitjanit

Dissabte vaig anar al teatre a veure El curiós incident del gos a mitjanit. És una obra que tenia ganes de veure, però que mai havia fet el pas (és terrible, després és lo típic, que quan la desprogramen et sap greu no haver anat xD). Vaig llegir el llibre [de Mark Haddon] fa bastants anys i recordo que em va agradar, tot i que pràcticament no en recordava l'argument.

Oportunitats per veure-la n'he tingut de sobres, doncs és el tercera vegada que la programen (primer al Lliure i ara al Poliorama) però no sé. En fi, que una amiga em va dir que hi anava i m'hi vaig apuntar. Resultat? SUBLIM! l'heu de veure, heu d'anar, correu! Teniu temps fins al 22 de gener!!! COMPREU AQUÍ.

De què va?

És l'adaptació de la novel·la que porta el mateix títol. Si no l'heu llegit i us interessa, els dies de funció hi ha una entitat, la Fundació Ludàlia, que els ven allà mateix per 12 euros. Es tracta d'una fundació que té per objectiu programar activitats d'oci i cultura a joves amb discapacitat intel·lectual que tenen més de 18 anys. I per quin motiu? Doncs perque el protagonista del llibre (de l'obra) és un noi de 15 anys amb síndrome d'Asperger (interpretat per un magnífic Pol López, però aquí ja hi arribarem després).

El noi es diu Christopher Boone i, una nit, troba el gos de la veïna mort: algu li ha clavat una forca de jardí. Tant el pare com els personatges del seu entorn li diuen que no en faci cas, però ell decideix que vol investigar qui ha matat el gos. En Wellington. 

Font: catacultural

Aquesta investigació no serà com ell s'imagina, doncs quan comença a estirar el fil descobreix un munt de coses que no sabia i que li canviaran la vida per sempre, al mateix temps que li suposaran un repte i haurà de fer coses que mai abans havia fet.

Qui ho fa possible?

Actors i equip tècnic són la peça clau perquè aquesta obra hagi guanyat un munt de premis (de fet és una adaptació de l'obra de teatre anglesa, de Simon Stephens). Al fulletó del teatre posa que ha guanyat 3 Premis Butaca 2015, 4 premis Crítica 2015 i Premi Ciutat de Barcelona de teatre per l'actor que fa de Christopher, en Pol López. Potser us sonarà, surt al Crakòvia. Tot això amenitzat per la direcció de Julio Manrique, que a hores d'ara no cal dir que és un crack.


Bé, doncs el que us deia; el Pol López està radiant. No vull menysvalorar la feina dels altres actors, ni molt menys, però és que el repte d'interpretar un noi tan especial com el Christopher és digne d'admiració. Ho clava tant i ho fa tant bé (veu, expressió, moviments) que de veritat fa que l'obra sigui una passada de veure. Total: que m'ha encantat. Tot plegat. (Per si no s'ha notat encara). :-)

5 comentaris:

XeXu ha dit...

Ja tinc entrades, però és un secret!

pons007 ha dit...

Jo vaig intentar llegir el llibre no vaig arribar ni al 20%, no suportava el protagonista.

Eli Ramirez ha dit...

XeXu --> :-)

Pons007 --> doncs està molt bé!

Francesc Mateu i Hosta ha dit...

Completament d'acord. Us deixó un text que ho corrobora: http://bit.ly/LCScuriosgosCAT

Eli Ramirez ha dit...

Gràcies, Francesc!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails