24 de desembre 2016

Restaurats de la setmana: Banna (cuina thai) i Karakala (cuina fenícia) [i bonus: Flax & Kale]

Sempre que parlo de restaurants acostumo a fer-ho de llocs on fan cuina italiana o cuina tipica d'aquí. Però això no vol dir que de tant en tant no vagi a altres llocs. De fet, però, no acostumo a triar-los jo (si per mi fos, sempre triaria italians xD) i en canvi avui us parlaré de dos llocs a Gràcia, el primer de cuina tailandesa i el segon de cuina fenicia. L'elecció va ser a càrrec de la meva cosina petita, que li agrada provar moltes coses noves (he de reconéixer que els locals i el menjar em van agradar molt, sobretot el Karakala). 

Banna

No és el primer tailandès que provo a Barcelona, i crec que tots m'han agradat (bé, aquí el que em va pasar és que em vaig passar demanant que fos "una mica picant" quan en realitat volien dir "et sortirà foc pels queixals"). :) Aquest en concret està a la plaça Revolució. Una de moltes places que hi ha a Gràcia i que si vas caminant te la trobes. 


El meu plat és el primer que es veu a sota, i era arròs amb coses. El millor de tot va ser el pollastre, els pinxitos que es veuen a la part dreta de la foto. Als restaurants tailandesos sempre hi ha pollastre amb salsa que acostuma a estar molt bona, és aquella salsa com de cacahuet, no sé exactament com es diu. Diuen a la seva web que només fan cuina tailandesa, res d'altres menjars asiàtics que pots trobar en altres llocs. Res de arròs tres delicies.

Destacar també la decoració, és un local agradable, decorat amb bon gust. Fan menú migdia però si hi aneu de nit o cap de setmana els preus no són cars. Està molt bé el lloc.

Karakala

Sense marxar del barri de Gràcia, al carrer Torrent de l'Olla número 136 hi podeu provar autèntica cuina fenícia. Hi vam anar a parar de casualitat, però després vam veure que a la majoria de webs de rànkings tenia molt bona puntuació, i amb raó. 
Va ser un migdia entre setmana i vam poder optar al menú migdia. Hi havia unes tres opcions per escollir a cada franja i realment crec que vam encertar.

Un dels plats que vaig escollir jo va ser aquest, que encara que la foto no sigui gaire agraciada (necessito un curs de instafood o algo així) us en podeu fer una mica a la idea. Era pinxo de pollastre amb hummus, salsa d'all i una mena de "tortita" suau per acompanyar i embolicar la carn. De primer havia escollit unes croquetes de carn amb pinyons (el menú inclou dos plats, postre i beguda). 


I vam anar ben d'hora i estàvem bastant soles, després poc a poc es va anar omplint. El tracte va ser molt correcte i tot plegat es podria dir que va ser una bona experiència, un d'aquells restaurants per repetir.


Bonus: Flax & Kale

L'endemà vam esmorzar en aquest local hipster conegut per ser "healthy" i "flexiterià". És el típic lloc on jo potser no hi menjaria perquè quasi tot el que donen és vegetarià, però per anar-hi a esmorzar un dia no està mal, inclús crec que és una experiència que val la pena provar. A tall d'exemple, una mostra del que em vaig crupsir, que va ser una mena de donut gegantí amb moltes coses sanes a sobre.


Els sucs mereixen també un paràgraf. Tenen una exposició de sucs que caus de cul a terra. Tots són molt sans i serveixen per moltes coses diferents. S'asseguren d'indicar-te bé tots els ingredients i quines són les seves propietats. No sé quin és el que vaig agafar jo, vaig triar-ne un de color vermell... potser era el vegan vampire (pera + remolacha + zanahoria + piña + naranja + limón + jengibre) o el sweet heart (naranja + frambuesa + granada + cúrcuma). No són barats.

A la pàgina web tenen tot penjat. És de bon valorar que tenen en compte totes les intoleràncies possibles, i que tot està molt a la vista. El local, un 10. Això sí, s'ompla ràpid, està de moda. Bon profit!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails