18 de desembre 2016

Pel·lícules de la setmana: La habitación | Conducta | Patch Adams

Tres pel·lícules més vistes, (i ja sumen 54 aquest any)


La habitación (2015)

Pel·lícula estrenada l'any passat que semblava -pel tràiler- molt més del que en realitat és. Però no em malinterpreteu, que la peli en sí està molt bé i crec que els dos actors protagonistes ho fan realment bé (sobretot el nen, el petit Jacob Tremblay... i té només 10 anys!).
Es tracta d'una peli amb un argument força dur, ja que la dona protagonista es troba tancada en una habitació des de fa set anys. En tot aquest temps no li han passat gaires coses, però sí una de molt important: ha tingut un fill. Ara, el nen té cinc anys i ja és hora de que s'adoni que el lloc on viuen no és el món de veritat... però els intents per tornar al món real no seran gens fàcils.
Interssant film que he vist poc després de llegir "Yo tenía doce años, cogí mi bici y me fui al colegio" i que, inevitablement n'he fet paral·lelismes i és com si les dues històries fossin una de sola. (Nota FA: 6/10)

Conducta (2014)

Aquesta película cubana és de fa dos anys i està dirigida per Ernesto Daranas. Tenia algunes nominacions i premis, per la qual cosa quan la vaig veure disponible a la plataforma de Movistar em vaig decidir a veure-la. I està bé. És un drama protagonitzat per uns nanos que es troben en situacions difícils i la seva mestra, que vetlla per aconseguir que aquests nanos puguin tenir una vida una mica més digna i poder tirar endavant malgrat les circumstàncies personals i familiars en les que es troben. 

Armando Valdés (un nano cubà que a la vida real és força tímid i vol estudiar biologia marina) fa de Chala, el nano protagonista. De pare desconegut, sobreviu com pot ajudant en les baralles de gossos i lluitant per portar diners a casa, intentant també que la seva mare no se'ls gasti tots en drogues. (Nota FA: 6/10)

Patch Adams (1998)

Sent com sóc jo i sent també bastant admiradora de la feina del desaparegut Robin Williams, no entenc perque he trigat casi 20 anys en veure aquesta pel·lícula. :-)
El film es centra en la vida de Hunter Adams, més conegut com a Patch Adams. Es un doctor que encara està viu i que se'l coneix, sobretot, per ser l'inventor de la risoteràpia [riureteràpia?]. Adams és el fundador de l'Institut Gesundheit i cada any organitza sessions per portar somriures als hospitals. La pel·lícula és molt tendra i a mi m'ha agradat molt. Trobo que a part de que ell està fantàstic, el tema que toca és molt maco i necessari. :)

1 comentari:

pons007 ha dit...

Només he vist la última, i a mi no em va convèncer gaire, a mi aquest tipus de drames em fan bastanta recança. Res a veure el 7 que li has posat tu (tot i que al post no ho diguis) amb el meu 4

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails