09 de desembre 2016

Goodreads (i els millors llibres de l'any)

Des de fa poc més d'un mes estic registrada a Goodreads, una mena de xarxa social de lectura:


De fet no és la primera vegada que provo algo així, ja vaig registrar-me fa temps a LibraryThing, però la versió gratuïta tenia un límit de llibres i entre una cosa i l'altra ho vaig deixar. Aquí de moment m'hi estic i està bé.

Funciona de la següent manera: es tracta de poder compartir les lectures que fas, veure i comentar les lectures dels teus contactes i, de retruc, dur una mica el control de tot el que has llegit. Com que és una cosa que ja de per sí m'apuntava, ara el que he fet és abocar l'informació a la plataforma. Et pots fer etiquetes per si vols fer categories dels teus llibres (per mantenir cert ordre o recuperar millor la informació en un moment donat). 

El meu usuari és eliramirez82 (per variar, haha) goodreads.com/eliramirez82

BEST BOOKS OF 2016

Una de les coses que fa aquesta app és fer unes votacions anuals de llibres (bé, no les fa l'app pròpiament dit, sinó que són els usuaris qui voten). L'únic problema és que al ser internacional tots els llibres que surten estan en anglès (no sempre hi ha les traduccions encara al nostre país). Dels "best 2016" n'he llegit dos: 

  • Harry Potter (veure ressenya) a l'apartat de Fantasy
  • Adulthood is a myth [créixer és un mite]
D'aquest últim encara no n'he parlat al blog, però aprofitant l'avinentesa (CREC QUE MAI HAVIA ESCRIT AQUESTA PARAULA) ho faré ara.

La Sarah Andersen fa dibuixos sobre ella mateixa. Són petites vineyetes que fan molta gràcia perque és una noia que sembla que tingui ànima de  Peter Pan a tope i la veritat és que resulta molt fàcil identificar-se amb ella. En certes coses recorda una mica a la Volátil que teim aquí a Espanya (més que res per la naturalitat que té en tractar segons quins temes, sobretot femenins). A mi el que em fa més gràcia és aquest (que, per cert, no està inclòs al llibre):

2 comentaris:

XeXu ha dit...

Ja conec GoodReads, però faig servir Anobii, només perquè el vaig descobrir abans, i hi vaig posar tota la meva biblioteca de llavors, i he continuat allà, tot i que em diuen que aquest teu és millor. Realment Anobii és una mica carraca, però té versió en català. Dolenta, però la té. Per registrar els llibres que llegeixo ja tinc el blog, però l'Anobii em serveix com a base de dades, em va bé.

Ostres, aquesta vinyeta crec que ja l'havia vista, però m'encanta. I m'hi sento molt identificat també! Amb la cara que posa al final sobretot!!

Eli Ramirez ha dit...

Ah! conec gent que utilitza anobii, sí. No l'he provat mai... però si té versió català està bé (LibraryThing tb té si mal no recordo). Goodreads, no.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails