28 de novembre 2016

La llibreria del Sr. Penombra, oberta les 24 hores (Robin Sloan)

"Ens cal un James Bond amb títol de bibliotecari"


A vegades agafo llibres de la biblioteca només per la primera impressió que em donen. I un llibre que sembla que parli d'una llibreria... doncs em va fer gràcia i me'l vaig emportar cap a casa. 

La veritat, però, és que vaig aparcar-lo bastant (renovant-lo fins a dues vegades) però quan per fi el vaig començar a llegir ja no vaig poder parar.

Si em preguntéssiu si és un bon llibre us diria que potser no. Vull dir, no és que sigui cap obra mestra, no és perfecte ni mereix potser cap premi... però a mi em va agradar molt. El vaig trobar que era un d'aquells llibres que sembla que t'estiguin esperant per a què els llegeixis.

I de que va, el llibre del Penombra aquest? bé, és complicat de resumir. O no, hehe. Va d'un jove que comença a treballar en una llibreria un pèl extranya: les parets són molt altes, hi ha llibres en llenguatge xifrat, no hi entra mai ningú, a vegades hi ha personatges extranys... bé, d'aquest pal. I ell comença a investigar una mica i descobreix que hi ha tota una societat secreta. L'acció és divertida, no és pas un llibre de misteri, però tampoc és un llibre de riure. T'ho passes bé si t'agrada el món dels llibres i les biblioteques. El protagonista té carisma i els seus amics també: una novieta que treballa a Google, un company de pis artista que fa maquetes i un amic d'infància que està actualment forrat gràcies a un software que recrea pits perfectes en pantalla. 

Entre uns i altres aconsegueixen tirar endavant l'entrellat de tot plegat, utilitzant Google, escàners de llibres i bases de dades enormes per aconseguir els objectius fixats. Tot com una partida d'algun videojoc. La veritat és que el llibre tira bastant a novel·la juvenil.


Jo la recomano, sense cap mena de dubte. I més si sou bibliotecaris o llibreters, perque hi ha forces "guiños" que us faran gràcia. Entretinguda ho és! :)

Font de la imatge

3 comentaris:

XeXu ha dit...

És un llibre que crida de seguida per la portada. Fa una temporada la gent el va llegir per aquí, i en parlaven bé. Per com el descrius, sembla que sigui un bon llibre per passar una estona, i qui sap si per llegir-lo en anglès. Me'l miraré.

pons007 ha dit...

Mmmmmm.... Interessant. Lo dels pits perfectes vull dir, el llibre ves a saber.

Eli Ramirez ha dit...

jejejeje és bon llibre, de veritat! és divertit!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails