04 d’octubre 2016

Renoir entre dones (Fundació Mapfre)

Ja fa un temps us vaig comentar que a Barcelona hi havia una nova sala d'exposicions, la Fundació Mapfre. En aquell moment feien una expo de Van Gogh i demés. Bé, ha passat pràcticament un any, però hem tornat a la fundació per veure una expo que hi ha ara: RENOIR ENTRE DONES


Està disponible des de fa ben poc, el 17 de setembre, i es podrà veure fins al 8 de gener de 2017.

Tal com ja vaig dir quan comentava l'altra obra, crec que és interessant acostar-s'hi per la qualitat que tenen les obres que ens porten. És una magnífica oportunitat per aquelles persones que no han anat ni aniran als museus citats (a veure, és una petitíssima mostra, però algo és algo).

En aquest cas el protagonista és Pierre-Auguste Renoir, nascut a Limoges l'any 1841 i mort a Cagnes-sur-Mer l'any 1919. Pel que sembla, li encantava pintar a dones i són elles les principals protagonistes de una part molt gran de la seva obra artística. Hi podem veure amigues seves, noies que feien de models, la seva pròpia dona o les seves amants, que també en va tenir.  Un total de 60 obres ens esperen, de les quals unes 40 són d'ell (hi ha obres d'altres artistes, grans artistes, com Santiago Rusiñol, Picasso, Van Gogh, Degas, Ramon Casas i Cézanne, entre algun altre).

En fi, no deixeu que us ho expliquin ;-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

L'exposició està molt be i com be dius es una ocasió única per veure aquestes obre juntes.
Un consell qui s'ho pugui montar per anar dilluns a la tarda l'entrada es gratuïta !!!!!!!!!
Una abraçada
Pere C.

Eli Ramirez ha dit...

sí, exacte, m'he oblidat de dir-ho!
de fet jo vaig anar-hi ahir dilluns :-)

Anònim ha dit...

Estic tope d'acord amb el que es diu que Renoir està sobrevalorat. Hi niré igualment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails