30 d’octubre 2016

Pel·lícules de la setmana: La chica del tren / Un monstruo viene a verme / Captain Fantastic

Aquesta setmana la secció de pel·lícules del meu blog està plena de "pelis de cartelera". Normalment no vaig gaire al cine a veure estrenes, però com que hi ha hagut la festa del cine i les entrades valien 2,90... doncs hem aprofitat una mica. :)

La chica del tren (2016)

Pròpiament dit, aquesta pel·li no l'he vista amb la promo de la festa. Però una amiga va aconseguir dues entrades per la preestrena i m'hi va portar. I bé, què dir-ne? No sé si us heu llegit el llibre o no. Jo no l'he llegit, i ara que he vist la història en sí..., bé, no entenc el perquè de tant d'èxit. La cosa està en que, si ho penses fredament, no és una pel·lícula tant diferent a les pel·lícules que fan els diumenges a la tarda a telecinco. Vull dir que bueno, és una història amb un punt de vista potser una mica diferent, però no és una història que sigui innovadora ni trencadora. Ja dic, potser millor hauria de llegir el llibre per acabar de valorar-ho millor. La pel·lícula és distreta, però és d'aquelles que crec que un cop vista l'oblides aviat. Tot i així no es fa gens pesada i en manté ben desperta per veure com acaba tot plegat. I la Emily Blunt ho fa molt bé!
Filmaffinity: 6/10 (sent generosa).

Un monstruo viene a verme (2016)


Una altra pel·li que prové d'un llibre... i d'un bon llibre, per cert. Vaig llegir la novel·la fa uns quants mesos, quan encara ni tan sols sabia que el Bayona n'estava fent la pel·lícula. :-)

El llibre em va encantar i em va fer plorar. I la pel·li m'ha fet plorar moltíssim (també és cert que sóc de llàgrima fàcil). És una història molt maca i dura, que per alguns potser la presència d'un arbre gegant farà que els quedi un punt desmerescuda. Té potser algunes parts que són lentes, però les trobo necessàries... la història va al ritme del nen i de la seva mare. És una d'aquelles pel·lícules que són maques de veure, que fan reflexionar i que porta un missatge necessari. En definitiva, que m'ha agradat molt! (Filmaffinity: 9/10)


Captain Fantastic (2016)

I una gran sorpresa per acabar, ja que no m'ho esperava i m'ha EN-CAN-TAT. Vaig veure el tràiler i me'n vaig enamorar: el Viggo Mortensen és un pare de família que viu enmig del bosc amb els seus sis fills. Els nanos fa set anys que són allà (alguns han nascut directament allà) i tenen, pràcticament, zero contacte amb el món exterior. 
El punt de partida de la pel·lícula és un fet tràgic que fa que hagin de sortir d'allà per un tema familiar. Els nens s'adonen de que viuen en una mena d'altre món, diferent. També és molt interessant el tema de com viuen, quines idees tenen i quin model educatiu segueixen: nens i nenes que parlen molts idiomes i que gràcies als llibres i a la perseverància dels seus pares, es troben per sobre de la mitjana. Bé, jo crec que s'ha de veure, és molt maca! (fa plorar una mica, també). (Filmaffinity: 9/10)

2 comentaris:

Laura Jacas ha dit...

Bones,

ara hi ha molta llegint "La noia del tren". La majoria són noies i la majoria de vegades ho he vist al tren. El llibre... bé... un èxit a les llibreries i a les biblioteques però no un èxit literari des del meu punt de vista. Dubto molt que vagi a veure la pel·lícula al cinema, el llibre no em va acabar d'agradar.

El llibre de "El monstre..." el tinc reservat a la biblioteca. La teva opinió se suma a la resta de crítiques bones que n'he rebut i segur que després de llegir-me el llibre, veuré la pel·lícula.

L'última que recomanes també me l'he anotada.

Fins aviat,

L.

Eli Ramirez ha dit...

El del Monstre segur que t'agradarà!!!
i la peli del Viggo si pots mirar-la, crec que val la pena!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails