10 d’octubre 2016

Escola Joso. Primeres impressions

Dissabte vaig començar una nova etapa, vaig començar un curs de còmic a l'Escola Joso de Barcelona. No sé quan durarà (aquestes coses saps quan comences però no quan acabes). En principi són tres anys, però si veig que no donc la talla, potser faré un any i prou. Ja es veurà! De moment, n'estic molt contenta! Però no en sé gaire.


Primeres impressions de l'escola

El primer dia de classe en un lloc nou sempre hi ha una mica de nervis. L'escola es troba a la parada de metro d'Entença, prop de l'estació de Sants. 

El meu curs (1r de còmic) es fa els dissabtes de 10 a 14. Quan vaig arribar, deu minuts abans, hi havia molta gent a la porta. Es veu que fan molts cursos el dissabte pel matí! I bueno, jo patia per si em trobaria una classe plena de nanos jovenets, però al final hi ha de tot. Potser als cursos de manga hi ha més joventut, no sé. A la meva classe hi ha varietat.

Les aules, dividides en dos pisos, tenen noms d'artistes coneguts. Jo estic a l'aula HERGÉ, i a les parets hi ha coses de Tintín. Són unes classes maques i funcionals, amb unes taules una mica reclinades. Una cosa que em va fer gràcia és que a les 11:30 fem la pausa però sona un timbre, com si fossim a un institut jeje. Em va fer gràcia.


Primers exercicis

La classe de dissabte va tenir dues parts. Primer cadascú va haver de dibuixar una escena interior on hi apareguessin tres personatges i dos d'ells estiguessin interactuant i un altre estigues assegut. Vaig suar una mica perque ens va donar dues hores per fer-ho. No sabia que fer, jo normalment sóc de NO dibuixar gaire i no pensar-hi massa, no acostumo a fer esboços a part, sempre vaig directe al resultat final. Més de 15 minuts dibuixant a llapis ja em sembla molt, pel tipus de dibuix que faig jo (poc currat).

Bueno, al final vaig fer esboços i tal. Jo mirava de reüll a la gent de classe i m'espantava de l'alt nivell que tenen la majoria. :-). Aquest és l'esboç que vaig fer jo. L'altre tema és que a mi em mola dibuixar en petit i allà tot ha de ser dinA3, per tant quan vaig voler fer això en gran i ben definit, va perdre una mica d'expressivitat.


La segona part de la classe va ser ANATOMIA. Aquí sí que vaig suar. Diu el profe que aquest primer trimestre farem molta anatomia. Jo pateixo, perque els meus ninotets tenen poca base anatòmica... però hem vingut a aprendre xD!

Bueno, això és una fotocòpia que ens va passar ell:


La cosa està en que una figura així ben proporcionada hauria de tenir 8 vegades la mida del cap. 8 VEGADES. Jo potser faig tres vegades la mida del cap... (...). El resultat de l'exercici reconec que és una mica cutre perque m'han quedat rollo "CABEZA REDUCIDA" o, el que seria el mateix, caps de nen en cossos d'home.


De moment no ho sé fer millor xD!

3 comentaris:

pons007 ha dit...

Allarga les cames, rotllo Barbie que són infinites.

Gemma Aguado ha dit...

Ostres Eli quin curro!
t'ha quedat genial, molts ànims!

Gemma

Moroboshi ha dit...

Haha, jo quan hi vaig anar, dels 11 als 14 aproximadament, l'escola era al carrer Melcior de Palau, tocant Can Mantega, i també vaig veure gent amb molt de nivell. Nens més petits que jo que feien coses molt bones, i grans... que ja flipaves.

A la meva època era una mica com aquestes aules de poble, amb gent de diverses edats i nivells al mateix lloc. No estaven gaire per mi, ja t'ho vaig dir, i després de 3 anys me'n vaig cansar i vaig marxar.

Vaig aprendre alguna coseta, però realment el que compta és tenir talent natural, i allà te'l poleixen una mica i t'ensenyen tècniques. Però un ha de saber dibuixar d'origen, i en el teu cas jo crec que ho has demostrat sobradament. Et tocarà passar per aquests punts obligatoris del programa, però en els teus projectes personals pots dibuixar com et doni la gana.

Recordo que el que més em costava... era fer aquests "esquelets" amb llapis i que després, en dibuixar la "carcassa", és a dir el cos final, no em quedés estrany i no es notés el llapis sota. Jo guixava molt fort i no s'esborrava bé XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails