18 de setembre 2016

Pel·lícules de la setmana: La isla mínima / El corredor del laberinto

Acabo de tornar de València. Fa 10 anys vaig fer un erasmus a Itàlia i resulta que aquest cap de setmana es casava una noia que vaig conéixer allà. Retrobaments així després de tant de temps són bonics, el temps sembla no aturar-se. Com si encara estiguessim allà. 10 anys, joder. Com passa el temps.

Però que no vull parlar d'això, ara. He anat amb autobus de la marca ALSA. Cal dir que s'ho curren. Vaig trobar uns bitllets tirats de preu i quina ha sigut la meva sorpresa quan avui he pujat al bus i he vist que era un de classe superior. I que cada cadira tenia una pantalla individual amb moltes pelis i sèries per escollir...! El trajecte, de quatre hores, m'ha passat volant :-) He vist dues pelis:

La isla mínima (2014)

Aquesta és aquella peli que va guanyar tants premis Goya. Pel títol i l'argument no em sentia atreta per ella, per això he trigat tant en veure-la. A més, la mig confonia amb "El niño", ja que un dels actors és el mateix (i es van estrenar per les mateixes dates, aprox).

El cas és que la pel·lícula està molt bé. No sé si per guanyar 10 Goya, però bé. Els protagonistes són dos policies que investiguen la mort de dues noies en un poblet. Els cossos apareixen amb evidents signes de violència i poc van lligant caps fins aconseguir saber que hi ha darrera de tot plegat. 

És una pel·lícula amb importants silencis, secrets i problemes personals. 

  • La meva nota a Filmaffinity; 6 (Interessant) / Nota mitjana: 7,2 (54,409 vots)

El corredor del laberinto (2014)

Aquesta sí que la volia veure, però em va passar que com que vaig pensar que l'argument era interessant, la deixaria aparcada fins que pogués llegir els llibres. Però com sempre, el temps va fer que la promesa caigués en l'oblit i no ha estat fins que van estrenar la segona que em vaig adonar que encara no ho havia fet. I bueno, no sé si fer-ho, crec que em quedaré amb les pelis, que no estan malament (almenys la primera!).

Imagineu que un dia desperteu en una mena de recinte tancat i no sabeu com heu arribat allà. Doncs bé, aquest és el punt de partida de la peli. Cada mes, un noi apareix allà i ningú sap com hi arriben (ni ells mateixos recorden res de la seva vida anterior, exceptuant el seu nom). L'únic que saben és que els envolta un gran i robust laberint que cada nit canvia de posició.

Com que la segona ja està també en DVD, crec que la miraré aviat. M'he quedat amb les ganes de saber com continua la cosa.... :-)
  • La meva nota filmaffinity: 7 (Bona) / Nota mitjana: 5,9 (25.914 vots)

4 comentaris:

jomateixa ha dit...

El corredor del Laberinto, vam llegir els llibres i tenim la peli, que com sempre és bastant diferent dels llibres. Així i tot a les meves adolescents i a mi, ens va agradar.

jomateixa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
pons007 ha dit...

A la Isla Mínima li he posat la mateixa nota que tu, un 6 no es pas poc. Com tothom diu es molt al estil True Detective (sèrie sobrevalorada on hi hagi).

Jo si que m’he llegit els llibres, com gairebé sempre, el llibres són millors, però en aquest cas no massa millor. Com sol passar en aquestes trilogies (jocs de la fam, divergent, etc), el primer llibre es el millor. He vist la segona peli, i tot i que es lleugerament pitjor que la primera, aguanta la intriga amb bastantes preguntes per resoldre (que es resoldran de manera força decebedora en la tercera i última part), però l’acció es acceptable. Li he posat un 6 a cada una.

Eli Ramirez ha dit...

Crec que, llegint-vos, me'ls llegiré ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails