16 d’agost 2016

[Punts de llibre] Acrobàcies dels Fernandos i Capella del Santíssim de Lloret

Estic dedicant infinites hores a posar una mica d'odre, però amb lo lenta que vaig, crec que fins Nadal estaré entretinguda amb els punts de llibre, jaja. Però van sortint cosetes. I poc a poc van sortint sobres o vaig preparant per als qui veuré al setembre...!

Una de les coses mones que m'he trobat darrerament és amb aquest joc d'acròbates:


Es diuen "Els Fernandos", i fan "acrobàcies de paper". Una companya de la facultat em va donar punts i, entre ells, hi havia això. S'acompanya d'unes instruccions per plegar-los i que facin formes. Són realment ben curiosos!

I com a aportació lloretenca, aquest punt que s'ha editat aquest estiu:


S'ha celebrat el centenari de la Capella del Santíssim. El punt està editat per la Fundació Sant Romà (que ja van treure una col·lecció de 10 punts, fa temps, per finançar les obres).

El centenari va ser el 23 de juliol. L'any 1916 es va inaugurar. L'arquitecte que se'n va fer càrrec va ser Bonaventura Conill i Montobbio i qui va pagar va ser Narcís Gelats, un home que va fer fortuna a Cuba i que va voler dedicar-la a la seva difunta esposa, la lloretenca Cristina Botet i Surís. I de pas, la Capella en sí és un record per als lloretencs que van fer fortuna a les amèriques (i pels que no).

Per acabar, un vídeo de l'Arxiu amb imatges tant de la construcció com de la restauració:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails