15 de gener 2016

Fotolog, vas marxar sense avisar

Crec que va ser cap a l'any 2006 que es va posar molt de moda una cosa que es deia FOTOLOG. En aquella època encara no hi havia facebooks ni coses d'aquestes, per la qual cosa aquella mena d'espai virtual va agafar molta volada.


Vaig començar-ne un i poc a poc li vaig anar posant imatges divertides de llibres i lectura. Em va pillar l'erasmus pel mig i el vaig abandonar una mica... però quan vaig tornar vaig veure que tothom tenia fotolog. I allò va ser un no parar. Vaig començar a passar de les fotos de llibres i lectura (genèriques) per començar a posar altres tipus de continguts, convertint-se en una mena de blog que una altra cosa. 

Lo bo es que tenia certes limitacions al principi: si no recordo malament, només podies posar una imatge al dia i només podies rebre crec que 20 comentaris. Durant una època la cosa estava tan saturada que costava trobar "murs" lliures, però vaja, que hi havia de tot. Ho recordo amb certa nostàlgia jaja. 

Però clar, tot cau. Les modes passen i Fotolog poc a poc va anar caient en el desús. Jo l'últim que hi vaig posar va ser una imatge d'un viatge, i això va ser al 2009. Però tot i que ja no l'actualitzàvem ningú de nosaltres, de tant en tant podies anar-hi i veure dos-tres anys de la teva vida en imatges. Cal dir, també, que algunes em feien ja passar una mica de vergonya... és lo que passa: quan escrius a la xarxa després passa el temps i ho veus i dius: "ai". 

Però Fotolog ha deixat d'existir. Un matí fred de gener (permeteu-me que em posi melodramàtica) fotolog va abaixar la persiana per sempre. Una generació postadolescent orfe per haver perdut els seus records d'un dia per l'altre. No va avisar, simplement ha marxat.

Ara, ha marxat deixant rastre: al archive.org i a Google en sí es poden trobar encara moltes coses. Si poso el meu nom d'usuari (bibliogirl) + la paraula "fotolog" a Google Imatges, puc recuperar moltes de les que vaig posar. Sopars de classe, regals, frikades i fotos diverses. També, de retruc, imatges que van posar els meus amics i que estaven linkats al meu fotolog. La qualitat és baixa, però aquestes són algunes de les que he pogut recuperar:

Un dels meus cumples:


I un joc que vaig trobar en un bazar i que, com comprendreu, HAVIA DE COMPRAR SÍ O SÍ
 

ADEÚ FOTOLOG! GRÀCIES PELS BONS MOMENTS! :-)

1 comentari:

pons007 ha dit...

Fins hi tot jo em vaig fer un fotolog, tothom té un passat...
20 comentaris! Et sembla poc?!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails