04 de gener 2016

"Figurant" a Testimoni de càrrec (Teatre del Raval)

Hi ha persones que conec que fan de figurants a la tele. Surten prenent un cafè a Can Riera, per exemple, mentre el Sergi i la Maribel parlen en primer pla. És divertit, jo no ho he fet mai, però em fa gràcia quan t'ho diuen i els busques o bé te'ls trobes de casualitat en algun segon pla.

Bé, el cas és que també es pot fer figurant en obres de teatre, i això és el que vaig fer l'altre dia! i per cert, en una obra que us recomano molt, Testimoni de càrrec (de l'Agatha Christie)


Jo no coneixia la història ni havia vist la pel·lícula, o sigui que per mi va ser sorpresa total el desenllaç (es demana no fer spoilers!). Només a línies generals dir que l'argument gira entorn d'un bon home acusat de matar a una vella ricachona per tal de poder heredar la seva fortuna. Si és culpable o no ja us ho trobareu si aneu a veure-la.

Cal dir que l'obra de teatre és fidel al context i està tota ambientada als anys 50, com si fos una peli en blanc i negre. 

Fer de figurant

Bé, aquí està la gran gràcia de l'obra. Com que hi he anat a veure alguna que altra obra (com la Vampira del raval o La Monyos) en algun moment em dec haver subscrit a la newsletter i vaig rebre un correu on es deia que estaven a punt de presentar una nova obra i on feien falta figurants per fer de jurat popular.

La cosa té un doble objectiu: en primer lloc no haver de contractar més actors (que ja són 11) i, en segon lloc, fer una cosa diferent i aconseguir més participació i interès per part del públic. Així que bueno, m'hi vaig apuntar de seguida. I res, al cap de poc ja tenia un correu informant que podia fer de jurat el dia de l'estrena oficial al públic, el dia 18/12.

No paguen res, però el que t'emportes està molt bé: la possibilitat de veure l'obra de forma gratuïta i d'una forma privilegiada. L'obra es divideix en tres actes, i el jurat surt quan se'l requereix. Està molt bé i és molt divertit. A més, et demanen que vagis vestit de blanc o negre i que si tens alguna cosa dels anys 50 doncs la portis. Però que si no tens res no passa res, ells tenen cosetes. Para muestra, un botón, i aquí podeu veure la foto del flamant jurat popular del primer dia :-)

Si voleu fer de jurat heu d'enviar un correu a teatredelravalbcn@gmail.com i posar el vostre nom, edat i telèfon de contacte.

Us ho recomano molt, tant per l'experiència com per l'obra: els actors ho fan súper bé i l'argument atrapa moltíssim!

2 comentaris:

pons007 ha dit...

Els texans eren tan populars en els anys 50?

PD: Jo he vist la peli, i tot i ser antiga (normalment no em solen agradar gaire) està prou bé. I el final es lo més sorprenent si, en la pròpia peli ja t'avisen que no facis espoilers a la gent que no l'ha vist.

Gemma Aguado ha dit...

Estàs molt guapa Eli!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails