05 de novembre 2015

El triomf del color. De Van Gogh a Matisse (Fundació Mapfre)


"El triomf del color. De Van Gogh a Matisse. Col·leccions del Musée d'Orsay" és una d'aquelles exposicions interessants que es poden veure a Barcelona aquests dies (crec que fins al gener 2016).

I es que sembla que hem guanyat un nou espai d'exposició a la ciutat. Segons em va dir la meva amiga Esther (que és qui em va dir d'anar), aquesta primera expo de la Fundació és gratis, però les properes seran de pagament. I de fet, és una molt bona manera de començar: han portat lo bo i millor d'una època, i no sempre podem dir que tenim un Van Gogh, un Gauguin o un Cézanne a davant dels nassos.



L'espai és correcte: ampli, il·luminat com cal, amb espai per moure's bé. I es que aquí està la gràcia: tot i ser gratis, cal fer reserva prèvia. Així és més fàcil calcular quanta gent et vindrà i evites que es generin aglomeracions o cues a l'entrada.

Casa Garriga Nogués

La Fundació estrena espai a la Casa Garriga Nogués. Em va fer gràcia: primer no hi vaig caure, era com si fos la primera vegada que entrava per aquella porta. A l'acabar l'expo, però, em vaig fixar amb l'escala de marbre:


I em va recordar que, fa molts anys, molts, amb el cole havíem anat d'excursió a l'Enciclopèdia Catalana. I ens vam fer una foto en aquestes escales.
Mai vaig buscar.ho, però alguna vegada havia pensat on devien ser aquelles escales. :)

Vaig arribar a casa i vaig comprovar que, efectivament, l'Enciclopèdia Catalana havia estat ubicada a la Casa Garriga Nogués.

2 comentaris:

irati ha dit...

Quan la entrada sigui de pagament,també serà amb cita previa ?

Eli Ramirez ha dit...

Doncs la veritat es que no ho sé.
Igual es compraran les entrades segons franjes disponibles...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails