10 d’agost 2015

La Salle Comtal

L'estiu és per gaudir, però a mi no m'agrada gens. L'únic bo es que pots viatjar i pots trobar bon temps (viatjar amb fred i pluja no m'apassiona  ¬¬)... però clar, també sol ser més car viatjar. Però amb diferència, el pitjor mes de l'any per mi és l'agost. Compto els dies que falten perquè sigui ja setembre.
Ja no és un tema de calor... és un tema de tot plegat. Barcelona baixa persianes en la majoria dels seus barris i a Lloret hi ha molts turistes que no em deixen dormir jajaja. Bé, per sort ja portem 1/3 part de mes. Paciència.

Avui parlaré d'un edifici que vaig visitar quan va ser l'Open House (sempre visito tants edificis que després tinc material de blog per tot l'any jajajajaja). La Salle Comtal.

És l'escola que està just al costat del Palau de la Música Catalana (Carrer Amadeu Vives, 6)



Quan entres el primer que es veu és el pati interior, que si us hi fixeu amb les parets, encara conserva elements de l'época (heu de mirar darrera de la porteria, unes antigues fonts).

És un edifici d'estil neogòtic en gran part, i el seu arquitecte va ser Bonaventura Bassegoda i Amigó (1906).


Una foto per cada director

S'hi poden veure referències contínues a flors i elements per l'estil, amb molts vitralls també. De fet, una de les coses que em van agradar més (i que vaig trobar més curioses) és que pels passadissos hi ha fòssils i animals dissecats. Es veu que és una col·lecció important, que tenen peces que estan en pocs llocs.... (de fet amb aquest aire tan retro, em va recordar una mica el bonic i desaparegut ja Museu de les Ciències Naturals, reconvertit ara en Museu Blau.... bonic, sí,  però ja m'enteneu....).




Abaix hi ha el menjador. Les parets estan decorades amb murals de contes infantils Disney, però lo que cal destacar són les rajoles. El que passa es que fa tant de temps que vaig visitar aquest espai que he perdut el paper on vaig fer les anotacions, i NO RECORDO el motiu per el qual aquestes rajoles són importants. XD. Em sona que van dir que eren les mateixes del Centre de Lectura de Reus, però no ho sé segur.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails