14 de juliol 2015

Donosti + casaments a la basca

Fa ja unes quantes -bastantes- setmanes, vaig anar a un casament al País Basc, a Donosti.

No havia estat mai per aquelles terres i la veritat és que el poc que vaig veure em va agradar molt :-) Va ser una cosa molt breu perquè vam arribar divendres al migdia (en tren, 6 hores) i vam marxar diumenge a la tarda (també amb tren). Tot dissabte va ser el casament, o sigui que per veure la ciutat ens va quedar divendres tarda i diumenge matí. Per sort és una ciutat que es pot veure força bé amb pocs dies... tot i que quan pugui hi tornaré.

Bé, ¡al caso! Faré una mica de resum del viatge. Ho faré combinant fotos i dibuixos.

El divendres vam arribar mortes de gana, o sigui que vam buscar un restaurant prop del lloc on ens allotjàvem (que per cert va ser a casa s'un particular amb això del Airbnb i la veritat és que molt bé, barat i cèntric, i l'home ens va venir a buscar a l'estació i tot).

KREMA KATALANA de postre. Som així nosaltres!
Poc després ens vam ajuntar amb els amics del nòvio (nota: que no ho havia dit: ella, catalana, ell, basc). Doncs vam fer ruta amb ells. RUTA DE PINTXOS I BEGUDA.

De totes maneres de tant en tant també ens ensenyaven coses, com aquesta plaça (Plaza de la "Consti" -Constitución-) que cada balcó té un numeret perquè antigament s'hi feien toros i aquests balcons n'eren les localitats.

L'endemà va ser el casament. Es va fer a Santa Maria de Zumarraga, coneguda com "La Antigua" i la catedral de les ermites. Com que està a la muntanya, un bus ens va anar recollint a tots

Busqueu a Google l'ermita perquè les meves fotos amb el mòbil són una mica xapusa. És molt maca, del segle XIV. Hi havia tríptics en català però en alguns llocs no en quedàven, suposo de l'éxit, és clar.

La missa va ser molt bonica. Sabeu aquella expressió de "No enterar-se de la misa la meitat"? doncs això mateix, ja que part del discurs es va fer en basc :-). També es van cantar cançons en català i basc (es poden celebrar casaments sense que faci falta utilitzar una llengua comuna).
Al sortir els amics d'ell li van fer un ball que és molt típic i així de caràcter més solemne:

Després va ser la part del menjar.
Vam aprofitar per compartir paraules i expressions noves....

I bé, després de l'àpat vam anar a les festes d'un poble que es diu LEGAZPI. Estava MOLT PLE de gent hi havia fires. Primer vam decidir menjar alguna cosa (tapetes), i és aquí on vull destacar una cosa molt guai que mai havia vist abans:

En un bar ple de gent, al fer la comanda en donaven un trasto com aquest que veieu a la foto. Lo interessant és que quan lo teu ja està llest, la cosa pita i indica que ja pots anar a la barra a buscar-ho. TECNOLOGIA PUNTA.

Com que hi havia fires, vam aprofitar-les :-D

I per la nit al pis van passar fets paranormals....

Però vam sobreviure. I a l'endemà vam acabar de fer una mica de turisme...

Cal dir que anavem MOLT ABRIGATS i fotia una calor que espanta Sant Pere... i anar fins al PEINE amb la calor que fotia era per morir.... jeje

RESUM: va estar molt bé tot.... :-)