22 de juny 2015

15è Tastacontes - Zig Zag, Vilafranca del Penedès

Fa unes poques setmanes vaig participar a una activitat que vaig trobar molt interessant: el "Tastacontes".

Es celebra cada any a Vilafranca del Penedès i aquest any era la 15a edició. Jo me'n vaig enterar l'any passat, però al final no vaig poder anar... aquest any en canvi si que he pogut i puc dir clarament que si puc l'any vinent repetiré ;-)



La festa del Tastacontes inclou cercavila i moltes coses més, però jo em basaré amb la part il·lustradora, que és la que em correspon. Mireu, dies abans els nens i nenes de Vilafranca participen en un concurs on han d'escriure un conte. Doncs bé, els guanyadors (més o menys un de cada classe, fent un total aproximat d'uns 90 nens i nenes) tenen com a "premi" que un il·lustrador o il·lustradora els hi faci un dibuix. I aquí és on entrem nosaltres!

Els il·lustradors participants ens posem en taules al llarg del carrer i els nens i nenes guanyadors s'acosten amb el seu conte i et demanen que facis un dibuix. Com a màxim son unes tres horetes i tres dibuixos, el que suposa que més o menys tens una hora per fer-lo.

Aquests són dos dels dibuixos que vaig fer. No es tracta de dibuixar el conte sencer, sinó una escena.



L'organització et proporciona tot el material: pinzell, (però millor dur els teus), cinc potets de pintura (els tres bàsics + blanc + negre), drap, aigua... i ah!!! un o dos ajudats, que majos! 
Veureu, l'acte està organitzat pel Zig Zag, que és una mena de taller on els nanos fan coses creatives, està súper bé. Doncs bé a cada il·lustrador li correspon l'ajuda d'un o dos nens o nenes que són alumnes del Zig Zag i que saben on està tot, i així poden ajudar-te a canviar l'aigua, fer barrejes de colors, pintar cosetes, etc. 

I després fan una exposició amb tots els dibuixos realitzats:





M'ho vaig passar molt bé! Gràcies Zig Zag! 

3 comentaris:

pons007 ha dit...

Hi ha premi pels il•lustradors?

Eli Ramirez ha dit...

Un val per comprar llibres! :-D

Anònim ha dit...

És una activitat molt maca!!
Ara que si et toca un conte complicat de dibuixar...
Felicitats Eli!! T'han quedat molt bé els teus!!
Sílvia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails