04 de maig 2015

Thermae Romae (Mari Yamazaki)

Fa ja bastantes setmanes vaig llegir un còmic que em va agradar molt: Thermae Romae. La veritat és que em va cridar l’atenció perquè veia que diverses persones i mitjans en parlaven bé, i al veure que només eren sis volums (odio les sèries llargues i obertes) i que estaven disponibles a la biblioteca en préstec, doncs vaig fer el pas.


Mirant el títol del còmic i la imatge de la coberta del llibre ja podem fer-nos una mica a la idea del seu contingut: termes romanes. I direu, quina gràcia té això? Doncs la veritat és que té una mica de tot: la barreja de l’humor, l’aportació històrica i el bon dibuix fa que tot plegat enganxi.

L’argument gira entorn al protagonista de la història, en Lucius Modestus, un arquitecte romà especialitzat en termes. La història comença a l’Antiga Roma, cap a l’any 128… però després ja veiem que combina actualitat amb antiguitat: en Lucius visita unes termes per relaxar-se i per mirar d’inspirar-se, però de cop i volta es desmaia, s’ofega i va a parar al Japó actual.
El que veu l’inspira de tal manera que quan aconsegueix tornar al seu món mira de posar-ho en pràctica.

Els tres primers volums són més o menys així: anar i venint, anar-se inspirant i anar-se fent cada cop més conegut entre els seus per les grans modernitats i avenços que suposen els seus projectes. Jo al volum tres ja em casava una mica, (sempre el mateix!) però després la cosa s’anima i l’argument comença a tenir “més chicha”.


Cada capítol s’acompanya d’una detallada explicació sobre termes i la història vinculada als banys públics i a la higiene personal. Està súper bé! (Tant va ser el seu èxit, que a Japó en van fer uns dibuixos animats i una peli en imatges reals).

6 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Suposo que sóc una de les persones que et van fer venir ganes de llegir-lo, i m'alegro que t'hagi agradat.

Potser ha passat una mica per alt i no deu ser un supervendes, però és totalment recomanable per la seva qualitat i pel que dius: pocs volums i cap mena de compromís que s'allargui durant anys i panys.

És un gran exemple de manga d'humor per a adults, perquè per desgràcia hi ha més d'un títol que té aquesta etiqueta i no acaba de fer gràcia, com és el cas de Las vacaciones de Jesús y Buda, per a mi una gran decepció.

Eli Ramirez ha dit...


Sí, ets un dels causants de que m'hagi animat a llegir-lo! o sigui que t'ho agraeixo perquè realment l'he gaudit molt :-)

Las vacaciones de Jesús y Buda em cridaven l'atenció al principi, però "visto lo visto" no crec que l'agafi.

Moroboshi ha dit...

No sé si vas llegir la meva ressenya, però en qualsevol cas la de Jesús i Buda es basa molt en conyetes relacionades amb les respectives religions/filosofies, però no fa gaire gràcia i els personatges són bastant pusil·lànimes. Suposo que al Japó fa molta gràcia, però jo trobo que no n'hi ha per a tant. Si el trobes a la biblioteca agafa'n algun, són capítols autoconclusius, però vaja, crec que et semblarà força pitjor que Thermae Romae.

Eli Ramirez ha dit...

D'acord, n'agafaré un :)

per cert, tens algun avís per saber que t'havia respost el comentari??

Moroboshi ha dit...

Sí sí, vaig marcar la casella de seguiment :)

Eli Ramirez ha dit...

ahhh
jo no ho faig mai i ara veig que és molt útil. GRÀCIES XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails