22 de març 2015

Pel·lícules de la setmana: Agost / The Croods

Poques pel·lícules he vist que m'estiguin agradant darrerament... el cas que comentaré avui, tampoc xD.

Agost (2013)

Quan feien l'obra al TNC tenia moltes ganes d'anar-hi. Crec  que ho hauria d'haver fet, perquè tothom en parlava molt bé i ara m'he hagut de conformar amb la peli i la veritat és que crec que no té prou força. A veure, no sé com devia ser l'obra de teatre, però la pel·lícula es fa força lenta i poca força. La majoria d'actors que hi participen són de primera línia: tenim a la sempre radiant Meryl Streep (sóc TAN FAN!) i la Julia Roberts (sóc també molt fan!) i tb l'Ewan McGregor... però la situació, l'encaix dels personatges... no sé. 

De fet l'obra de teatre és en sí una adaptació d'una novel·la (Premi Pulitzer 2008). Pel que llegeixo, la peli es basa en la obra de teatre, no en el llibre. Potser adaptar d'una adaptació és anar perdent (no en tinc ni idea i de fet ara que hi penso, tampoc puc opinar si ni he llegit el llibre ni n'he vist representada l'obra).

Sobre l'argument, es podria resumir en la reunió de familiars per fer sortir a la llum les diverses misèries... de fet, podria servir de base per a telenovela, tipu Nissaga de Poder.
Li he posat un 6 a Filmaffinity (nota mitjana: 6,8)

Los Croods (2013)

I ara una de dibuixos que se'm va passar per alt en el seu moment. A veure, no està mal: va de prehistòrics... el que passa és que la vaig veure una mica infantil. Jo crec que les pel·lícules d'animació han de trobar el punt perque puguin agradar als adults, i aquesta aprova justeta. És a dir, a mi em va agradar perquè m'agrada veure pelis d'animació (pelis-de-dibuixos) però una persona que no en vegi gaires doncs... vaja, no sé. Vaig gaudir molt més amb Big Hero 6, per exemple! 

Però bé, que no està mal eh!!! és distreta i recrea una mica el mite de la caverna. Són uns cavernícoles que viuen a la seva cova i la seva realitat és la que hi ha allà dins, però han d'anar sortint per caçar... i per les amenaces continues. 

Bé, una peli distreta i ideal per veure amb crios, poc més... Li he posat un 6 a Filmaffinity (nota mitjana: 6,4)

2 comentaris:

cosiquina ha dit...

Me encanta Los Croods. La he visto dos veces y es genial!! Me he reído un montón con ella y se la recomiendo a todo el mundo.

Bssssssssss

Moroboshi ha dit...

Agost no l'he vist, però Els Croods sí. Per cert, dues coses: existeix en català, per tant Els Croods :P, i això ja per als traductors: en català i en castellà els cognoms no es pluralitzen! Influència de l'anglès, errònia i cada cop més estesa.

Doncs bé, Els Crood (així hauria de ser) em va agradar més que no em pensava, però tot i la seva nominació als Oscar de l'any anterior no comptava pas amb què el guanyés.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails