27 de març 2015

Museu Rodin (París)

Quan el novembre passat vaig estar a París per lo del Salon du Livre infantil i juvenil, vam aprofitar per fer altres coses. Una d’elles va ser l’apassionant visita a les clavegueres, però no va ser l’únic, és clar. La meva amiga volia veure el Museu Rodin (perquè ella és mig escultora) i bé, vam anar-hi. I em va agradar molt!

Un home desconsolat
Detall de l’escultura. M’encanta…!
El museu està ubicat en una casa, que no en sé la historia, però és ben bonica i té uns jardins bastant amplis. De fet, els jardins són part de la visita, ja que hi ha un munt de figueretes fora. Feia MOLT DE FRED, per cert. Em recordo a mi mateixa buscant els lavabos per accionar lo de l’aire calent i calentar-me les mans i tot el que pogués, jaja.
  
El petó. És una obra molt bonica i molt sensible

(aquí es veu l'interior de l'edifici)
Us en puc dir el que diu la Viquipèdia:
  • El Museu es troba al 7è districte de París. Jo amb aquesta informació em quedaria una mica igual, o sigui que siguem pràctics: està pel centre.
  • Segons l’enciclopèdia, l’edifici havia sigut l’Hôtel Biron i van obrir portes l’any 1919. De fet el propi Rodin hi ha viure durant un temps.
  • Al Museu podem trobar-hi obres de Rodin, però també hi ha alguna sala amb pintures diverses (de Van Gogh i Renoir, fins i tot!) i de la Camille Claudel, de la que se’n diu que moltes obres del Rodin eren en realitat d’ella.
M'ENCANTEN ELS ARBRETS DEL DARRERA

Detall porta de l'Infern
Llegeixo també que el museu té unes sis mil sis-centes obres escultòriques... coi, són moltes! (ho poso en números perquè es vegi més clar: 6.600!). Serà allò que diuen que els museus només exposen la punta de l'iceberg de tot el que en realitat arriben a tenir....


Per últim, "El penseur". Un dels pensadors que va fer. Recordo que quan anava al cole i feia batxillerat, la monja que ens feia historia de l’art ens va dir que les obres de Rodin eren tan perfectes que alguns sospitaven que treballava amb motlles humans, rollo cadàvers.


1 comentari:

Esther ha dit...

Molt bona aquesta entrada al teu blog ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails